Noul studiu Global al Nielsen privind produsele noi arată că cei mai inovatori consumatori sunt cei din ţările în curs de dezvoltare. Mai mult de jumătate din respondenţii din Asia-Pacific (69%), Africa/Orientul Mijlociu (57%) şi America Latină (56%) spun că au cumpărat un produs nou la ultima vizită de cumpărături, comparativ cu doar 44% la nivel european şi 31% în America de Nord.
Studiul a arătat că 9 din cele 11 ţări cu cel mai mare procent de early adopters (pe baza ratei de cumpărare de produse noi) sunt ţări în curs de dezvoltare: Brazilia (39%), Peru şi Israel (30%), Columbia, India, Letonia şi Africa de Sud (28%), Bulgaria şi Serbia (27%), Croaţia şi România (26%).
“Ţările în curs de dezvoltare pot fi pieţe atractive pentru introducerea de produse noi datorită unei compoziţii demografice mai tinere, a unei clase de mijloc în expansiune şi a unui apetit puternic pentru ‘lux accesibil’. Totuşi, atât nevoile cât şi standardele şi aşteptările consumatorilor din ţările în curs de dezvoltare pot diferi semnificativ de ale celor din pieţele mature, de aceea fiecare piaţă trebuie abordată individualizat”, a declarat Rob Wengel, vicepreşedinte şi director general al Nielsen Innovation în SUA.
Cel mai adesea, consumatorii află despre produsele noi de la prieteni sau rude, această sursă fiind citată de 56% din respondenţi la nivel global şi fiind urmată de reclamele TV (52%), observarea produselor în magazine (48%) şi căutarea activă pe internet (44%). De fapt, 4 din primele 9 surse de a descoperi produse noi sunt platformele on-line, deoarece următoarele sunt: postările în social media (26%), reclamele on-line (26%) şi paginile de internet ale mărcilor/producătorilor.
În timp ce sursele de informare din top sunt o combinaţie de media plătită, proprie şi dobândită, tendinţa consumatorilor de a se baza numai pe social media este în creştere cu 11% din 2012 până acum. Folosirea social media pentru găsirea de produse noi este deosebit de mare în Africa/Orientul Mijlociu (34%) şi America Latină (31%), comparativ cu 20% la nivel european şi 22% în America de Nord.
La nivel global, sunt câteva atribute ale produselor noi care sunt foarte atractive pentru toate grupele de vârstă. Cele mai atractive sunt produsele accesibile ca preţ (23%), convenabile (22%), cu un brand recunoscut (21%) şi inovatoare (20%). Când vine vorba despre produse pe care consumatorii şi le-ar dori, dar nu sunt disponibile pe piaţă, în top apar din nou produsele cu preţ accesibil (43%) şi convenabile (27%), urmând apoi atribute ca sănătos (28%) şi prietenos cu mediul (26%).
“Early adopters nu sunt numai consumatorii tineri. Consumatorii de toate vârstele caută produse care să le facă viaţa mai bună şi toţi pot deveni avocaţi pasionaţi în favoarea unui produs care răspunde nevoilor lor. Dacă în ultimul timp Millenialii (cei cu vârste între 21 şi 34 de ani) beneficiază de multă atenţie, nu trebuie însă neglijate nevoile consumatorilor din toate grupele de vârstă”, a declarat Taddy Hall, vicepreşedinte Nielsen Innovations în SUA.