Românii investesc în medie 1.000 euro în sisteme smart home pentru monitorizarea și siguranța locuinței

ASSA ABLOY România, filială a grupului suedezo – finlandez cu același nume și reprezentantul brandului Yale pe plan local, dar și unul dintre jucătorii de top ai pieței de soluții de acces, estimează că românii intersați de produse smart home alocă aproximativ 1.000 de euro pentru achiziția unui sistem destinat securității locuinței.

“Când vine vorba de transformarea casei în una inteligentă, românii sunt interesați preponderent de asigurarea unei siguranțe sporite, monitorizare și control de la distanță, dar și de sisteme de automatizare cu funcții inteligente și o instalare cât mai intuitivă a acestora. Astfel, cea mai mare parte a celor care se îndreaptă către astfel de produse aleg încuietori, camere de supraveghere și alarme inteligente, a declarat Florin Tihulcă, Managing Director ASSA ABLOY România.

Potrivit afirmațiilor sale, datele ASSA ABLOY România arată că românii alocă un buget cuprins între 1.000 și 1.300 euro pentru achiziția unui soluții de securitate inteligente a locuinței. Dintre aceștia, 45% sunt familiști, cu vârste cuprinse între 35 și 44 de ani, de cele mai multe ori părinți preocupați de siguranță și conveniență. 30% dintre românii care achiziționează sisteme smart de securitate au între 45 și 64 de ani, sunt interesați de tehnologie și au un stil de viață modern. Un ultim segment, de 25% dintre cumpărători, este reprezentat de tineri între 25 și 34 de ani, necăsătoriți, cu un stil de viață modern și care își doresc adoptarea imediată a noilor apariții tehnologice.

“Mare parte a clienților noștri sunt familiarizați cu shoppingul online, dețin noțiuni despre produsele smart home, iar unii au deja un produs inteligent acasă și își doresc o completare pentru a crea un ecosistem”, a subliniat Florin Tihulcă.

Reprezentantul companiei a mai adăugat că, de cele mai multe ori, clienții smart home urmăresc site-uri, bloguri sau grupuri de profil pe canalele social media de unde află despre noutăți și experiențele practice ale altor persoane cu diferite produse smart. Aleg apoi magazinele online sau site-ul producătorului pentru a se documenta, după care fie decid să contacteze fabricantul pentru a cere suport în aleagerea soluției potrivite, fie cumpără direct.

Peste 10% dintre români dețin cel puțin un produs smart home

Potrivit lui Florin Tihulcă, interesul românilor este tot mai mare atunci când vine vorba de achiziția de produse smart home de ultimă generație, mai ales în contextul dezvoltării pieței imobiliare rezidențiale în marile orașe. Astfel, dacă în 2019 procentul românilor care dețineau cel puțin un produs smart home era de 7,9%*, acesta a ajuns cel mai probabil astăzi la cca. 10,5%.

De asemenea, conform studiilor realizate de Yale, brand din portofoliul ASSA ABLOY, majoritatea clienților au trecut deja de la etapa de adoptare timpurie a noilor tehnologii, la cea de acceptare și cerere a produselor smart home, țări precum Marea Britanie, Germania și Statele Unite ale Americii fiind pe primele locuri.

O altă analiză Yale arată că, în următorii trei ani, tot mai multe locuințe din Europa vor adopta sisteme smart pentru sporirea siguranței. Astfel, previziunile arată că, în 2023, cca. 6 milioane din locuințele din Marea Britanie vor fi dotate cu sisteme smart, de trei ori mai multe comparativ cu 2018, în timp ce în Germania numărul va ajunge la 5 milioane – în creștere cu 150% față de 2018, iar în Franța la 3,7 milioane.