Românii cheltuie 200 de milioane de euro anual pe flori

Fie că e 1 Martie, 8 Martie sau orice altă sărbătore, românii cumpără flori, iar acest lucru se vede în business-urile florarilor care s-ar ridica la aproximativ 200 de milioane de euro. Potrivit lui Marius Dosinescu, CEO și fondatorul FlorideLux.ro, piata românească de flori se ridică la aproximativ 100 milioane euro. Real, însă, dacă includem și business-urile freelancer-ilor, putem vorbi de o piață dublă ca valoare. Prin freelanceri întelegem piața gri a celor care achiziționează flori în afara canalelor oficiale.

„Vânzările online sunt în creștere, mai ales că foarte mulți comercianți clasici se extind și în mediul digital. În prezent, între 5 și 7% din totalul pieței de flori este generat de vânzările online, așa ca putem evalua piața online de flori la aproximativ 5 – 6 milioane euro”, a mai declarat Marius Dosinescu.

Potrivit acestuia, în offline, vorbim de o comandă medie de circa 100 lei, iar în online suma se dublează, ajungând la aproximativ 200 de lei. Florile online nu sunt mai scumpe în comparație cu cele achiziționate offline, au în spate mai multe cheltuieli, pe care clientul final nu le vede.