România a reușit să atragă, în 2014, un număr de 62 de proiecte de investiții străine /FDI/, mai multe cu 19% față de anul anterior, reușind astfel să intre în topul celor mai atractive 15 țări din Europa pe acest segment și să se claseze pe locul 6 după numărul de joburi create de investițiile străine, arată raportul anual EY – European Attractiveness Survey.
Conform cercetării, investițiile străine au condus la crearea în România a 10.892 noi locuri de muncă, devansând Spania, Turcia și Slovacia. Practic, numărul locurilor de muncă generate de investițiile străine a fost aproape similar cu cel din Germania, înregistrând o creștere de 77%, comparativ cu situația din 2013.
Anul trecut, în Europa au fost investite 305 miliarde de dolari, ceea ce reprezintă o creștere de 36% de la an la an, iar Marea Britanie, Germania și Franța au rămas destinațiile europene preferate pentru investițiile străine directe, în timp ce Turcia a intrat în Top 10.
România urcă pentru prima dată în top 15 cele mai atractive țări din Europa privind numărul proiectelor cu investiție străină atrase în 2014, an în care în clasament erau prezente țări ca Polonia, Serbia și Republica Cehă. Anul acesta singura țară din Europa Centrală și de Est care mai este prezentă în top 15 alături de România este Polonia.
De asemenea, în clasamentul celor mai atractive orașe pentru investiții sunt incluse trei din Germania (Berlin, Frankfurt și Munchen) și două din Spania (Barcelona și Madrid).
În ceea ce privește sectoarele de activitate în care au existat proiecte de investiții străine în Europa s-a înregistrat, în 2014, o creștere de 20% a sectorului de producție, de 27% în operațiunile de logistică și cele de execuție, precum și în servicii.
Rezultatele obținute se bazează pe opiniile exprimate de paneluri reprezentative alcătuite din lideri de opinie și factori de decizie internaționali și locali: directori financiari (48%), directori comerciali și de marketing (16%), directori, vicepreședinți seniori sau COO (9%), directori de investiții (7%), directori executivi (6%), directori de dezvoltare (5%), președinte, chairman sau CEO (3%), directori de strategie (3%), directori de comunicare (2%), directori de resurse umane (1%), directori de afaceri internaționale și directori de export (1%). Sondajul a fost realizat de Institutul CSA în perioada ianuarie – februarie 2014, prin interviuri telefonice pe un grup reprezentativ format din peste 808 factori de decizie internaționali. AGEERPRES