Roman SA sfidează criza și produce pentru export camioane și autobuze

Într-o perioadă în care vechile mărci românești ce încă există pe piață pot fi numărate pe degetele de la o mână, o companie unică în sud-estul Europei se încăpățânează să producă, sfidând criza. Este vorba despre Roman SA, una dintre puținele uzine brașovene care nu au fost rase de pe fața pământului. Roman SA, ca orice societate de stat, a avut după 1990 și până în anul 2004 o evoluție tragică. De la zeci de mii de angajați și producție în trei schimburi, în numai 14 ani, totul s-a ruinat sub managementul neinspirat al guvernelor care s-au succedat la putere. A venit, însă, momentul în care uzina a fost preluată de omul de afaceri Ioan Nicolae și din acel moment managementul privat și-a pus amprenta asupra întregii activități de pe platformă.

„În 2004 era o societate care avea mare nevoie de investiții pentru a putea produce la standarde ridicate”, își aduce aminte astăzi Ioan Nicolae, omul care s-a încăpățânat să creadă în marca Roman și în produsele fabricate aici.

„Pe întreaga platformă am investit în jur de 70-75 de milioane de euro, ban pe ban. Suma poate părea surprinzătoare pentru mulți, însă numai dacă stăm să ne uităm la hala asta de lângă noi, unde e presa de șasiu, un metru pătrat renovat și modernizat cu panou termoizolant costă 20 de euro. Păi, în toată fabrica sunt zeci de mii de metri pătrați de panouri de acest gen, pe hala unde este montajul general, pe halele ăstelalte de aici, iar acum am început și în spate, la turnătorie”, a declarat Ioan Nicolae, patronul și președintele CA de la Roman SA.

Citiți articolul integral pe mytex.ro