Remus Mihai Hirceaga, Country Manager, Expense Reduction Analysts Europe, a vorbit în cadrul evenimentului CFO Conference, organizat de BusinessMark la Timișoara pe 1 noiembrie, despre modelul după care funcționează compania: „Dacă nu reușim să aducem banii în contul clienților, nu suntem plătiți. Cum generăm aceste extra-profituri? Practic, în compania noastră, dacă avem un contract cu un client și există un cost care doare, un Partener din Expense Reduction se ocupă de acea categorie de cost – cu experiența sa, cu expertiza pe care o are, ajută cu ajustarea acelei categorii de cost. Pe lângă partea de expertiză, lucrăm foarte mult cu partea de tehnologie, legislație, dar și networking. Noi ducem clienții către furnizori gratis. Toți partenerii care sunt în anumite categorii de cost au o experiență îndelungată în respectivă categorie, în cazul meu 18 ani în energie în poziții de CXO în Corporații internaționale și locale.”

Un alt subiect de actualitate abordat în cadrul „CFO Conference Timișoara” a vizat raportarea ESG. Astfel, Sergiu Ștefea, Director, Timișoara Audit Services Coordinator, PwC Romania, a precizat: „În ultimii ani, ne-am confruntat cu pandemia, războiul din Ucraina, creșterea costurilor la energie, inflație, dobânzi. Astfel, aș dori să discutăm despre noua raportare ESG – CSRD. Prima raportare pentru această nouă directivă  va avea loc în 2025 – în prima etapă vor fi vizate companiile cu peste 500 de angajați. Pe cifrele de afaceri din 2026 vom avea, în 2027, necesitatea de raportare pentru companiile mici și mijlocii listate la bursă. Trebuie să ne gândim la ce resurse alocăm, cum abordăm această problemă, pentru că va trebui să strângem și validăm numeroase date. Această declarație va trebui să fie auditată de un auditor financiar sau de alt auditor ales de companie. Este un audit destul de stufos și cred că este cazul să începem deja să vedem încotro să mergem, ce resurse alocăm. Din punct de vedere al resurselor, putem aloca resurse interne sau putem externaliza.”

Prima sesiune a conferinței a fost încheiată de Adrian Dinu, CEO, Creasoft IT, care a vorbit despre semnătura electronică pe documentele de muncă și arhivarea digitală automată a documentelor. „Noi avem o soluție de pontaj care s-a tot dezvoltat. Din 2021, există legislația ce permite ca semnarea documentelor de muncă să poată fi făcută prin aplicarea unei semnături electronice. Ce înseamnă pentru o companie să aleagă să devină paperless. Vorbim despre rapiditate, despre reducerea costurilor, dar și de degrevarea HR-ului de numeroase sarcini. Prin platforma noastră, managerii încarcă și transmit către angajați documentele în format PDF, prin interfața Creasoft. Documentele pot fi trimise angajatului pe email, pe telefon (prin SMS) sau acesta le accesează la Kioscul self info Creasoft. După verificarea documentelor primite, voința de semnare se face cu un simplu click pe butonul semnează. Angajatul are 10 minute la dispoziție să valideze semnarea cu un cod OTP, iar după semnarea electronică atât de către angajat, cât și de către manager a unui document, Creasoft efectuează transmiterea automată a documentelor către arhivatorul certificat ales.”

CFO Conference este un proiect BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.roGlobalManager.roAdministratie.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.

Mai multe detalii despre acest eveniment, ca și despre toate evenimentele naționale și locale din domeniul afacerilor, găsiți, actualizate permanent, pe EventsMax.ro – Platforma evenimentelor profesionale și de business din România. Peste 30.000 de executivi, antreprenori și specialiști din toate domeniile accesează platforma lunar pentru a căuta informații despre evenimentele din domeniile lor de interes. Abonează-te gratuit la newsletter-ul EventsMax, aici , și poți primi alerte săptămânale cu evenimente din domeniul care te interesează. Dacă vrei să publici evenimentele tale, fă-ți un cont gratuit, aici .