Reducerea sau chiar eliminarea mobilităţii angajaţilor ori neremunerarea corespunzătoare a acestora în funcţie de competenţe şi experienţă, ca urmare a unor înţelegeri anticoncurenţiale între companiile angajatoare, s-ar putea traduce într-o reducere a gradului de inovare şi a diversificării produselor şi serviciilor oferite sau chiar în închiderea unor pieţe pentru jucători noi, susţin specialiştii PwC România.
Aceştia au realizat o analiză în contextul declanşării de către Consiliul Concurenţei a primei investigaţii pe piaţa forţei de muncă, vizând potenţiale încălcări ale Legii concurenţei nr. 21/1996.
„Concret, autoritatea de concurenţă investighează eventuala existenţă a unor înţelegeri între companii active în industria automotive, prin care acestea din urmă şi-ar fi împărţit piaţa resurselor umane prin acorduri de neagresiune şi ar fi stabilit în mod concertat nivelul salariilor şi al beneficiilor pentru o anumită categorie de angajaţi (ingineri specializaţi din domeniul producţiei autovehicule şi/sau altor activităţi conexe – e.g. componente şi sisteme pentru autovehicule, testare, proiectare). Această investigaţie reprezintă o premieră pentru practica de concurenţă din România, fiind în acelaşi timp un indiciu al faptului că autoritatea naţională este, aşa cum ne-a obişnuit, bine conectată la evoluţiile europene în materia concurenţei şi totodată deschisă provocărilor pe care le presupune aplicarea regulilor de concurenţă pe toate palierele”, se arată într-un articol semnat de Lucian Bozian, Avocat Senior Coordonator D&B David şi Baias, societatea de avocatură corespondentă PwC în România, şi Andreea Toncu, Avocat Colaborator.
Citiți articolul integral pe platforma Comunității de Resurse Umane, GlobalHRManager.ro