Știai că un job atrage, în medie, 260 de aplicanți? Sau că cea mai bună zi în care să publici anunțurile de angajare este lunea? Aflăm asta din studiul „Puncte de reper în recrutare pentru 2023”, publicat recent de compania Mingle.

Datele se bazează pe activitatea a peste 300 de manageri și profesioniști HR din 35 de companii din România, care folosesc aplicația Mingle ca software de recrutare. Studiul adresează felul în care organizațiile își pot eficientiza procesele și oferă informații despre cât durează să ocupi un rol, care sunt cele mai bune canale de recrutare sau ce așteptări salariale au candidații.

Durează 48 de zile, în medie, să ocupi un post deschis în companie. Însă asta nu e valabil pentru toate industriile: în IT, timpii de recrutare sunt de 2 sau de 3 ori mai mari decât în industriile de Retail sau Outsourcing.

Astfel, în IT durata medie pentru ocuparea unui post este de 64 de zile, în sistemul de sănătate – 56 de zile, în telecomunicații – 43 de zile, în marketing – 41 de zile, iar cele mai scurte perioade se regăsesc în producție – 26 de zile, respectiv retail – 23 de zile.

 

Citiți analiza completă pe platforma Comunității de Resurse Umane, GlobalHrManager.ro