Raport Deloitte: Motivarea și implicarea angajaților sunt problemele majore ale mediului de afaceri

angajati_calculatoareGradul scăzut de motivare și implicare al angajaților este principala problemă cu care se confruntă 87% din liderii de HR și business, arată cel de-al treilea raport anual Deloitte, “Tendințe în capitalul uman – Cum să conduci în noua lume a muncii”.

Deși gradul de preocupare față de acest fapt este în creștere semnificativă față de anul trecut, majoritatea organizațiilor nu reușesc să ia măsuri concrete prin care să-și redefinească cultura organizațională, punându-și astfel în pericol planurile de creștere. Numărul liderilor de HR și business care au menționat că gradul de motivare și implicare al angajaților este “foarte important” s-a dublat în ultimul an, ajungând la 50%. Șaizeci la sută din liderii de HR și business chestionați au spus că nu au programe adecvate pentru a măsura și îmbunătăți acest indicator organizațional, considerând că nu există, în cadrul companiilor, măsuri concrete de creștere a nivelului de motivare și implicare al angajaților.

Conform studiului Deloitte, doar 12% din liderii de HR și business dezvoltă programe menite să definească și să construiască o cultură organizațională, în timp ce numai 7% se consideră eficienți în cuantificarea și stimularea gradului de motivare și implicare al angajaților. Provocările cu care se confruntă organizațiile la nivel mondial se vor regăsi și pe agenda angajatorilor din România cât de curând, ca efect al alinierii firmelor românești care fac parte din grupuri multinaționale la strategiile de dezvoltare stabilite la nivel central, reiese din același raport Această abordare va fi preluată și de antreprenorii locali care vor trebui să își adapteze strategiile de resurse umane în aceeași direcție, pentru a fi competitivi.

“În opinia noastră, piața angajatorilor din România are timp să se pregătească pentru a face față noii paradigme în care evoluează angajatorii din Vest, și anume aceea în care ‘balanța puterii’ tinde să încline în favoarea angajatului”, a spus Raluca Bontaș, Director Global Employer Services Deloitte România.

De asemenea, deficitul de leadership a continuat să fie o preocupare importantă a liderilor de HR și de business, un procent covârșitor de 86% dintre aceștia incluzând-o pe lista de priorități. Numărul respondenților care au considerat acest deficit ca fiind o problemă “foarte importantă” a crescut de la 38% anul trecut la 50% anul acesta.

Plecând de la premisa că dificultatea de a găsi competențe adecvate pentru modelul de business propriu fiecărei companii poate periclita creșterea companiei, 85% din liderii de HR și business consideră că pregătirea și dezvoltarea profesională a angajaților reprezintă o problemă majoră, în creștere față de 70% anul trecut. Acest nivel crescut de conștientizare plasează preocuparea față de pregătirea și dezvoltarea angajaților pe locul al treilea pe agenda de priorități a organizațiilor.

“Companiile vor trebui să-și gestioneze cu grijă toate modificarile necesare la locul de muncă și aceasta nu va fi o misiune usoara din punct de vedere legal”, a spus Florentina Munteanu, Associate Partner Reff & Asociații, societatea de avocați reprezentând Deloitte Legal în România.