Ultima parte a conferinței MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices, de la Brașov, a fost dedicată unui panel de dezbatere moderat de Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark, la care au participat: Ana Lupulescu (Prodlacta), Oana Ilie (Tazz), Raluca Hagiu (Undelucram.ro), Eugenia Susnea (VARTA Microbattery) și Leonard Rizoiu (leoHR).

Dincolo de oportunitățile de dezvoltare și de nevoia de a participa la cursuri și traininguri, angajații își doresc, tot mai mult, ca munca lor să aibă sens.

Angajații și candidații caută oportunitatea de a se dezvolta, de a participa la cursuri și traininguri, însă în ultima perioadă este tot mai prezentă ideea muncii cu sens”, a punctat Raluca Hagiu, Growth Operations Manager, Undelucram.ro, în cadrul panelului. „Angajatorii trebuie să se asigure că munca oamenilor are un sens. Totodată, apartenența poate asigura un parcurs cât mai lung al angajatului în cadrul companiei. Din studiile făcute recent la nivel regional, trei din patru români caută sensul și impactul pe care munca lor îl are în societate. Rezultatul a indicat o corelare foarte bună cu partea financiară. Pachetul salarial este și el un factor important, dar se caută și altceva. Este foarte interesant că sunt multe similitudini între ce se întâmplă în România, Grecia și Bulgaria. În Republica Moldova lucrurile arată diferit. Cred că România apreciază mult mai mult acest sens despre care se vorbește acum„, a continuat ea.

Totodată, contează foarte mult atmosfera din organizație și felul în care oamenii se simt, a punctat, la rândul său, Oana Ilie, Director de resurse umane, Tazz. „Este foarte important să avem o recrutare bună, iar asta înseamnă să găsim oamenii cu care ne potrivim, mai degrabă decât să știe partea practică a lucrurilor, pentru că suntem o organizație tânără, industria este una tânără, astfel că vrem să găsim oamenii potriviți pentru noi. Avem un employee lifecycle care începe de la pre-boarding, onboarding, learning & development, iar pe zona de exit avem și acolo un proces puternic, pentru că este important ca, atunci când pleacă din organizație, să nu plece cu resentimente”.

„Dacă oamenii nu sunt fericiți, dacă își urăsc echipa, managerul, noi, ca business, nu putem funcționa. Contează foarte mult și industria în care activăm. Fiecare om de HR trebuie să țină cont de industrie, de pofilele candidaților din piață, de generații – care sunt foarte diferite, variază, astfel că trebuie să ne adaptăm discursul. Și mediul în care aceștia sunt prezenți diferă. E important să înțelegem și mediul de business, dar și mediul din țară”, a mai spus Oana Ilie.

Peste 100 de specialiști locali în resurse umane și employer branding s-au reunit Kronwell Hotel, pentru a dezbate provocările care apar în atragerea și retenția de talente, în cadrul conferinței „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, un proiect BusinessMark ce a ajuns pe 10 octombrie 2023 la Brașov.

MAGNETICO este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.roGlobalManager.roAdministratie.ro și GlobalHRManager.rosunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.