Producătorul de suplimente şi ceaiuri Dacia Plant, înfiinţat în urmă cu 16 ani în Braşov, vrea să ajungă anul acesta la afaceri de 30 de milioane de lei (6,4 milioane de euro), pe o piaţă din ce în ce mai fragmentată. Compania deţinută de antreprenorii Călin Ianţa şi Radu Ionescu are circa 170 de angajaţi şi produce comprimate, ceaiuri, tincturi, siropuri şi pulberi în fabrica situată în Bod, judeţul Braşov.
”Numărul de competitori a crescut foarte mult în ultimii doi-trei ani, piaţa este din ce în ce mai aglomerată de produse, iar bătălia la raft din ce în ce mai puternică. Au apărut competitori puternici din exterior, cu bugete de marketing care uneori se apropie de cifra noastră de afaceri şi trebuie să ne reinventăm mereu, să găsim soluţii adaptate la noile condiţii din piaţă” a spus Liviu Ungureanu, director general al Dacia Plant, citat de Ziarul Financiar.
Sub brandul Dacia Plant s-au lansat produse din categoria de tincturi fără alcool, iar cel mai bine vândut produs a fost siropul de tuse Calmotusin. Pentru anul acesta, bugetul de investiţii este de circa 2,5 milioane de lei, însă, în funcţie de rezultatele din prima jumătate a anului, este posibil să crească, potrivit companiei.
”Până acum exportul nu a reprezentat o preocupare pentru noi, pentru că ne-am concentrat pe piaţa internă, şi având multe produse cu reţete tradiţionale româneşti, este mai greu să le impui pe o piaţă externă fără investiţii în promovarea lor. Anul trecut am încheiat un contract cu un distribuitor din Orientul Mijlociu, suntem în proces de notificare a produselor, cel mai probabil ar trebui să începem să livrăm din trimestrul al doilea din acest an”, a mai spus Ungureanu.