Luxottica Group, deţinătorul mărcii Ray-Ban, lider mondial în domeniul ochelarilor de soare şi de vedere, anunţă primele rezultate ale campaniei de combatere a fenomenului de produse contrafăcute a ochelarilor de soare Ray-Ban în România și solicită implicarea directă a consumatorilor săi loiali în aceasta.
Demarată la jumătatea anului 2014, campania și-a fixat ca obiectiv închiderea site-urilor ilegale care comercializează în prezent în România ochelari de soare Ray-Ban contrafăcuţi şi supravegherea atentă a comerţului pe internet.
Această campanie este necesară pentru a-i proteja pe consumatorii din ce în ce mai numeroşi care fac cumpărături pe internet, convinşi că achiziţionează produsele originale ale unor mărci renumite, oferite la preţuri de outlet. În cazul concret al ochelarilor de soare Ray-Ban, intervenţia este cu atât mai importantă, din cauza calităţii deficitare şi siguranţei scăzute a produselor, care ar putea afecta vederea.
Lunar, sunt estimate 32.000 de căutări pe internet/Google după cuvinte cheie asociate cu marca Ray-Ban. Rezultatele acestor căutări sunt dominate de site-uri ilegale- 6 din primele 10 rezultate si 5 din primele 9 rezultate organice sunt reprezentate de site-uri care vând produse contrafăcute!
Campania de combatere a fenomenului contrafacerilor demarată de deținătorul mărcii Ray-Ban a dus la închiderea a 33 de site-uri ilegale care comercializau ochelari de soare Ray-Ban contrafăcuți, alte 39 de site-uri fiind în proces de închidere. Câteva exemple de astfel de site-uri ilegale închise: www.rayban80.eu, www.ochelarirayban.ro, www.rayban-romania.eu, www.raybanoutlet.ro, www.ochelari-originali.eu, www.rayban-shop.info, www.rayban.com.ro, www.ray-banstore.ro, www.raybans.ro, www.rayban-concept.ro.
A fost demarat un amplu program de certificare a magazinelor autorizate, atât în mediul online, cât și a magazinelor fizice. Selecția a urmărit câteva criterii esențiale: traficul magazinelor, notorietatea mărcilor, modul de prezentare a produselor Ray-Ban respectând recomandările producătorului, nivelul de încredere al consumatorului final.
Medalia de „război” de “100% nivel de încredere” a fost acordată listei de mai jos de magazine, reprezentând certificarea angajamentului magazinelor respective de a respecta consumatorii și valorile mărcii Ray-Ban:
- Magazine de optică specializate: lensa.com; www.konvayo.com; www.conga.ro.
- Magazine on-line generaliste: emag.ro, www.elefant.ro
- De asemenea, au fost certificate un număr de 148 de magazine fizice, a căror listă poate fi consultată/verificată pe site-ul: ray-ban.com/southeasteurope/store-locator. Consumatorii sunt sfătuiți să caute sigla oficială „Distribuitor Autorizat Ray-Ban” în magazinele pe care le vizitează.