Primarul municipiului Constanţa, Decebal Făgădău, a prezentat în cadrul unei conferinţe de presă prima aplicaţie informatică din proiectul smart-city, ce va asigura un serviciu virtual online de reclamaţii şi sesizări ale cetăţenilor. Potrivit primarului Decebal Făgădău, aplicaţia „Sesizări Constanţa” este disponibilă sub forma unui ghişeu virtual, prin intermediul căruia cetăţenii pot comunica administraţiei locale orice problemă de natură civică, urbanistică sau socială.

„Sesizările şi reclamaţiile sunt centralizate într-o bază de date şi răspunsurile vor fi acordate cetăţenilor creând un sistem de feedback continuu. Mai precis, reclamantul poate să vadă în timp real ce se întâmplă cu sesizarea lui, unde ajunge, cine trebuie să răspundă, traseul birocratic parcurs”, a spus Făgădău.

Primarul a dat asigurări că modernizarea şi informatizarea administraţiei prin conceptul smart-city vor aduce în scurt timp noi soluţii de organizare şi fiabilizare a serviciilor şi managementului. „Nu este singura aplicaţie şi nu este singura linie în care dorim să modernizăm oraşul nostru. Conceptului de smart-city i se circumscriu mai multe direcţii şi proiecte. Acest an se constitue într-un laborator de testare a soluţiilor şi tehnologiilor produse. Până în momentul de faţă, am testat aplicaţii precum catalogul electronic, o apropiere a relaţiei părinte-elev-profesor, parcarea inteligentă, iluminatul inteligent, supraveghere video, anunţuri publice sau staţie de încărcare electrică, toate într-un proiect integrat. Avem în teste în momentul de faţă o semaforizare inteligentă la intersecţia bulevardelor Tomis cu Aurel Vlaicu, dar şi o aplicaţie TPARK, pentru plata parcării publice prin mesagerie telefonică. Suntem puţin în urma altor centre urbane, mai dezvoltate din acest punct de vedere, dar încercăm să accelerăm procesul de actualizare din punct de vedere tehnologic a Constanţei”, a afirmat edilul.

Aplicaţia a fost oferită gratuit municipalităţii de creatorul acesteia, Adrian Drăgan. AGERPRES