Yload este o soluţie smart, care îşi propune să înfiinţeze prima bursă de transport digital din România. Practic, platforma va facilita şi intermedia serviciile de transport, între firmele care au camioane sau dube şi persoanele/companiile care au nevoie de ele, potrivit unui comunicat de presă trimis de reprezentanţii companiei.

Timpul câştigat prin accesarea rapidă a acestor servicii poate salva afaceri. Şi asta pentru că nu mai este nevoie accesarea a zeci de site-uri pentru a găsi soluţiile potrivite sau disponibile de transport, adaugă ei. Durează circa 30 de secunde plasarea unei comenzi. Iar tehnologia se foloseşte de inteligenţa artificială şi de localizarea în timp real – pentru a cunoaşte traseul camionului, cât este de încărcat şi în cât timp va ajunge la încărcare/descărcare. De asemenea, în cadrul aplicaţiei vor putea fi descărcate şi documentele asociate cu mărfurile transportate.

Proiectul, care a luat naştere la iniţiativa unui start-up clujean, a atras deja în platformă – în primele 6 săptămâni – 6000 de companii cu un total de minim 45.000 de camioane. Iar interesul este în continuare uriaş pentru un astfel de proiect, pentru că se înscriu zilnic peste 700 de camioane.

„Piaţa transportului din România trebuie să înceapă să folosească utilizarea datelor şi a inteligenţei artificiale. Trebuie să le oferim clienţilor rapiditate şi conectivitate. Transportul  intern de mărfuri este stricat şi învechit. Vechile tehnici sunt încă la putere, plăţile transportului la 60 de zile, trimiterea facturilor prin poştă sau fax, zeci de apeluri zilnice pentru a vedea unde este marfa,  dacă s-a încărcat, dacă s-a descărcat,  clientul nu primeşte transparenţă şi firmele care deţin o multitudine de clienţi nu sunt interesaţi de a le oferi transportatorilor ce li se cuvine, adică preţul corect. Camioanele se bat pe mărfuri zilnic, sute de camioane sunt părăsite prin parcări şi nu au de lucru, nu au clienţi, nu au mărfuri pe care să le transporte. Transportatorii mici care au până în 10 autovehicule nu au posibilitatea să ajungă la clienţîi mari şi acest lucru îi determină să renunţe la România, plecând cât mai mult în Europa – unde găsesc preţuri mai bune”, a declarat Alexandru Huzău, CEO Yload.