Poșta Română încearcă să intre pe piața serviciilor financiare

posta-romana-oficiu-postalPoșta Română a transmis către Banca Națională a României un nou proiect, dedicat de această dată serviciilor financiare, a declarat Alexandru Petrescu, directorul general al Companiei Naționale “Poșta Română” (CNPR).

“O Poștă în al doilea an de profit nu este de ajuns. Poșta, în al doilea an al mandatului meu, rămâne dedicată agendei diversificării portofoliului. Există un broker Poșta Română și vă pot spune că am depus la Banca Națională a României proiectul Poșta Română servicii financiare. Alte proiecte sunt în stadii avansate de finalizare. Schimbarea rămâne singura certitudine în sectorul poștal românesc pentru a ajunge la nivel european.Veți vedea în curând proiecte de servicii financiare, polițe de asigurare. Se urmărește pe tot sectorul poștal virtualizarea sistemului”, a spus Petrescu.

Șeful Poștei Române a adăugat, totodată, că instituția pe care o conduce are foarte mult de recuperat pe segmentul de e-commerce, ponderea în totalitatea serviciilor oferite fiind de 6%. “România are doar 6% pondere în PIB a sectorului IT&C, față de Polonia, cu 10% din PIB, sau Irlanda, UK, cu 14%. Avem proiecte, avem viteze, dar mai avem multe de făcut. Lipsește o componentă economică. Poșta Română are foarte mult de recuperat pe ceea ce numim poșta rapidă, adică e-commerce. Ponderea este de 6%, deosebit de mică, față de 16-18% cât găsim în alte țări mai avansate. Această dezvoltare se poate face organic, prin parteneriate, cum este parteneriatul cu cei de la e-Mag, produsul PostCollect. Foarte mulți dintre utilizatori preferă să-și ridice coletele din puncte fixe”, a subliniat Alexandru Petrescu. AGERPRES