Zalando, lider în Europa pe segmentul platformelor online de modă și lifestyle, a anunțat prin intermediul unui comunicat că se va extinde pe opt piețe noi din Europa: Croația, Estonia, Letonia, Lituania, Slovacia și Slovenia în 2021; Ungaria și România în 2022.
După un an solid din punct de vedere financiar pentru companie, Zalando își propune să majoreze valoarea brută a mărfurilor (GMV) la peste 30 de miliarde de euro până în 2025. De asemenea, pe termen lung, compania intenționează să acopere peste 10% din piața de modă la nivel european, care în prezent se ridică la o valoare de 450 de miliarde de euro.

În 2020, Zalando a atins o valoare brută a mărfurilor de 10,7% miliarde de euro și o creștere anuală de 30,4%. Creșterea s-a datorat numărului crescut de noi clienți și performanței programului pentru parteneriate. Pentru aceeași perioadă, veniturile companiei au crescut cu 23,1% până la 8 miliarde de euro. Totodată, Zalando a înregistrat un indicator EBIT de 420,8 milioane de euro, corespunzător unei marje de 5,3%.

„2020 a fost un an complet diferit de alții. Ne-am concentrat întreaga atenție asupra viziunii noastre pe termen lung – aceea de a deveni «The Starting Point for Fashion». În anii următori, atenția noastră se va îndrepta către creștere și investiții pe termen lung”, a declarat Robert Gentz, Co-CEO Zalando.

Până la finalul anului 2020, peste 2.400 de magazine au fost integrate în platforma Zalando prin programul Connected Retail. Programul continuă să se dezvolte într-un ritm accelerat și în acest an, doar până la finalul lunii februarie înregistrându-se pe platformă peste 3.400 de magazine.

Fondată în Berlin în 2008, compania oferă toată gama de articole de modă unui număr de 38 de milioane de clienți activi din 17 piețe. Platforma pune la dispoziția consumatorilor articole de îmbrăcăminte, încălțăminte, accesorii și produse de îngrijire, ale unor branduri internaționale, de la nume celebre în toată lumea până la mărci locale.