Piața românească a pariurilor sportive a crescut de peste patru ori în ultimii 7 ani

Afacerile estimate ale caselor de pariuri sportive au trecut de 1,5 miliarde lei în 2016, piața crescând de peste patru ori în ultimii șapte ani, de la 354 milioane lei în 2010, conform unei analize realizată de compania de consultanță KeysFin.

Analiștii apreciază că 2014 a reprezentat un vârf pentru piața pariurilor sportive. Dacă în 2010 erau înregistrate la Registrul Comerțului 67 de firme cu 2.770 angajați, în 2014 se ajunsese la 126 de companii cu 12.661 de salariați.

“În 2015 putem spune ca piața a început sa se maturizeze. De la dezvoltarea extrem de rapida din anii anteriori, firmele s-au orientat spre optimizarea câștigurilor. Chiar dacă afacerile s-au temperat față de anul anterior, profitabilitatea a crescut la nivelul record de 173,1 milioane lei, cu peste 40 de milioane de lei peste nivelul din anul 2014. Anul trecut, piața a urmat aceeași traiectorie, de a se concentra mai mult pe profituri decât pe deschiderea de noi agenții. Scăderea TVA, care a lăsat mai mulți bani în buzunarele românilor, a influențat și ea, în sens pozitiv, afacerile din acest sector”, au explicat analiștii de la KeysFin.

Potrivit estimărilor acestora, 2016 a însemnat depășirea pragului de 1,5 miliarde de lei pe piața pariurilor sportive, iar în acest an experții anticipeaza un rezultat la cel puțin același nivel. “Piața pariurilor sportive a crescut spectaculos pe fondul creșterii apetitului românilor pentru acest tip de activitate. Scăderea interesului pentru jocurile de tip Loto sau Bingo și investițiile masive în publicitate făcute de casele de pariuri au influențat comportamentul de consum în acest sector. Microbistul român, asaltat cu zeci de reclame la TV, radio, în presa scrisă și pe internet, a fost atras tot mai mult în mirajul pariurilor, o influență semnificativa fiind marcată de Campionatul European de Fotbal din Franța, unde naționala României a fost prezentă”, au mai spus analistii KeysFin.

Potrivit datelor statistice, numărul agențiilor de pariuri sportive a depășit nivelul de 5.000, după ce, în 2015, erau înregistrate oficial 4.844 unități.

Asociația Patronatelor Operatorilor de Pariuri din România, Romanian Bookmakers, pune creșterea cifrei de afaceri din acest sector pe seama dezvoltării pariurilor online. Potrivit patronatului, operatorii de pariuri tradiționali au o contribuție anuală la bugetul de stat estimată la 120 milioane de euro și un total de aproximativ 16.000 de angajați în această industrie.

În România, casele de pariuri au apărut în 1996, când un grup de investitori din Cipru deschideau primele agenții. Potrivit unor date cuprinse în analiză, peste un milion de români, adică 5% din populație, pariază în mod constant pe rezultatele din fotbal, baschet, tenis, box, hochei și curse de câini. AGERPRES