Piaţa locală de fuziuni şi achiziţii este dominată de tranzacţii de dimensiuni mici sau medii, dar au apărut şi tranzacţii strategice

Piaţa de fuziuni şi achiziţii (M&A) din România este dominată, în continuare, de tranzacţii de dimensiuni mici sau medii, însă ultimele luni au adus câteva tranzacţii strategice care au implicat afaceri antreprenoriale şi jucători globali, potrivit celui mai recent raport internaţional Clifford Chance – “Tendinţe Globale în M&A”.

“Jucătorii globali sunt fie atraşi de potenţialul pieţei locale, fie caută să îşi stabilească în România un capăt de pod către restul Europei. Un segment foarte dinamic este cel al fondurilor străine de private equity, cu câteva tranzacţii importante încheiate în 2015. În continuare, jucătorii de calibru din această industrie sunt absenţi din România, însă urmăresc cu atenţie evoluţia mediului de afaceri local, în aşteptarea acelor oportunităţi ce corespund criteriilor lor investiţionale, la nivel de amploare şi potenţial”, a arătat Nadia Badea, partener Clifford Chance Badea.

Conform raportului, 2015 a continuat tendinţa de consolidare a sectorului financiar-bancar din România, în paralel cu reactivarea pieţei imobiliare. Apetitul rămâne ridicat pentru investiţii în sectorul medical şi farmaceutic, agricultură, tehnologie, media şi telecomunicaţii, petrol şi gaze, precum şi bunuri de consum.

La nivel mondial, 2015 a fost un an important pentru piaţa de fuziuni şi achiziţii, cu un volum total al tranzacţiilor anunţate până acum de peste 4.280 miliarde de dolari. Acest rezultat istoric are la bază o serie de mega-tranzacţii cu valori foarte mari, dar datele indică o scădere în volum în a doua jumătate a anului.

La nivel global, relocarea în urma unor mega-tranzacţii, cu precădere în domeniul medical şi al bunurilor de consum, rămâne o parte importantă din peisajul M&A. Companiile americane caută să îşi diminueze expunerea fiscală din Statele Unite prin mutarea sediului societăţii generate prin fuziune în jurisdicţia cu un nivel mai scăzut al fiscalităţii. AGERPRES