Piața instrumentelor de scris a înregistrat, în România, o creștere de 19% în lunile premergătoare începerii anului școlar

pixuriPiața din România a instrumentelor de scris a ajuns la 17 milioane de lei după ce, în intervalul iulie – septembrie, a consemnat o creștere de 19% ca valoare, față de aceeași perioadă din anul anterior, în magazinele de tip hypermarket și cash & carry, arată rezultatele studiului GfK Consumer Choices, publicat miercuri.

Din punct de vedere al structurii pieței, în intervalul analizat, studiul GfK relevă faptul că peste 60% din piață este dominată de instrumentele de scris (pixuri clasice, stilouri, creioane grafit și mecanice, rollere și finelinere), 24% este deținută de instrumentele de colorat (creioane colorate, carioci și creioane cerate), iar sub 10% aparține instrumentelor de corectat și celor de subliniat.

“De remarcat este creșterea pieței de rollere care se dezvoltă spectaculos, afectând vânzările din segmentul de pixuri clasice. Acestea din urmă reușesc, totuși, să își mențină o poziție bună în piață, cu un portofoliu diversificat și cu o ofertă variată de împachetări. Creioanele de colorat rămân dominante în cadrul categoriei din care fac parte, atât din punct de vedere al volumului, cât și valoric. Alte categorii care au înregistrat creșteri notabile au fost: markerele pentru tablă albă, markerele permanente, dar și inkeaterele din segmentul instrumentelor de corectat. Producătorii de instrumente de scris, împreună cu jucătorii din retail-ul modern, au desfășurat intense activități promoționale în vederea impulsionării vânzărilor de rechizite în perioada premergătoare și cea de început a anului școlar”, se notează în concluziile cercetării.

Studiul GfK are la bază datele de vânzări colectate de la hypermarketuri si magazine de tip cash and carry, informații incluse în panelul de retail GfK Consumer Choices. Instrumentele de scris monitorizate sunt: pixuri clasice, carioci, creioane colorate, corectoare, creioane cerate, finelinere, stilouri, creioane grafit, text marker, markere, creioane mecanice, stilouri OHP, rollere.

Prezentă pe piața locală din 1992, GfK România este, de peste 12 ani, institutul numărul 1 de cercetare de piață, cu o cifră de afaceri 16,2 milioane euro în 2014. Activitățile GfK România sunt structurate în două sectoare, Consumer Choices și Consumer Experiences. AGERPRES