La ediţia din acest an a Romanian Creative Week (RCW), cel mai important eveniment dedicat industriilor creative româneşti, care s-a desfăşurat la Iaşi în perioada 19-28 mai, au fost peste un milion de spectatori, şi a fost înregistrată şi o premieră europeană.
Conform Oficiului Uniunii Europene pentru Proprietate Intelectuală (EUIPO – European Union Intellectual Property Office), Romanian Creative Week este evenimentul care, la nivel european, adună la un loc cel mai mare număr de industrii creative, 11 în total: Film, Arte performative, Arte, Meşteşuguri, Design, Muzică, Arhitectură, Advertising, Modă, New Media, Gaming.
Livia Ionaşcu, Intellectual Propriety Specialist în cadrul EUIPO, a transmis, prin intermediul organizatorilor RCW, că „Romanian Creative Week este cel mai mare eveniment de acest gen din România şi din Europa în ceea ce priveşte industriile creative pe care le reuneşte. De fapt, formatul acestui eveniment dovedeşte şi pune în valoare spiritul creativ şi inovator românesc. În ultimii ani, România dă tonul creativ în Europa Centrală şi de Est, oferind minţi foarte talentate, care aduc o nouă notă de creativitate şi prospeţime”.
Potrivit organizatorilor RCW, cea de-a treia ediţie a acestui festival a însemnat peste 1 milion de spectatori care au participat la cele mai bine de 100 de evenimente organizate în 10 zile ale RCW,
1.000 de artişti români şi străini prezenţi la Iaşi, fizic sau prin lucrările lor, 500 de oameni în staff, 300 de voluntari, 80 de influenceri, zeci de parteneri care au făcut posibilă organizarea festivalului.
„Romanian Creative Week a reuşit, anul acesta, să unească un număr impresionant de oameni, cel puţin un milion, din estimările noastre preliminare. Suntem la a treia ediţie şi lumea deja ştie de eveniment, îl caută în oraş, dezbate pe marginea lui, se bucură să fie alături de noi. Iaşul a devenit un pol european al industriilor creative. Această energie extraordinară care vine dinspre public ne încarcă foarte mult şi ne dă putere să mergem mai departe. Le mulţumesc tuturor partenerilor noştri, fără de care Romanian Creative Week nu ar putea fi posibil”, a declarat Irina Schrotter, preşedintele Federaţiei Patronatelor Industriilor Creative Româneşti, organizatorul RCW.
Cătălin Alionte, directorul Romanian Creative Week, a declarat că este bucuros pentru faptul că în doi ani şi trei ediţii, RCW a reuşit deja să clădească o tradiţie în Iaşi.
„Numărul impresionant de oameni care participă la evenimentele noastre, partenerii tot mai numeroşi pe care îi avem alături, interesul crescut al artiştilor care se îndreaptă spre noi şi vor să participe la RCW, toate astea ne arată câtă sete de cultură, de frumos, de voie bună există în Iaşi”.
Romanian Creative Week 2023 a fost structurat pe şase piloni: Arts & Crafts, Content Creation, Creative Entrepreneurship, Design, Innovation & Digital, New Media. Zeci de expoziţii, 50 de show-uri de modă, spectacole de arte vizuale, concerte, un festival de film şi unul de dans, conferinţe şi workshop-uri pe teme inovative şi de antreprenoriat, acestea au fost doar câteva dintre atracţiile ediţiei din acest an.
Romanian Creative Week este organizat de Federaţia Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC), singura federaţie patronală reprezentativă la nivel naţional ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. Înfiinţată la Iaşi, în 2011, FEPIC a organizat peste 50 de acţiuni de promovare naţională şi internaţională a industriilor creative româneşti. AGERPRES