Peste 85.000 de persoane au vizitat festivalul dedicat industriilor creative locale Romanian Design Week (RDW) de pe 12 mai până pe 28 mai, potrivit unui comunicat al organizatorilor.
Publicul a fost atras atât de expoziţia centrală din Piaţa Amzei, realizată de Primăria Sectorului 1 împreună cu The Institute, cât şi de cele peste 100 de evenimente conexe care s-au desfăşurat în Capitală.
Expoziţia centrală din Piaţa Amzei a prezentat publicului 162 de lucrări de design şi arhitectură, care au fost admirate de peste 40.000 de persoane, în clădirea din centrul Bucureştiului astfel reintegrată în circuitul urban.
Expoziţia a atras un număr record de public cu ocazia Nopţii Muzeelor, când aproximativ 3.500 de vizitatori au ajuns în spaţiul din Piaţa Amzei pentru a vedea RDW Exhibition, deschisă în program prelungit, până la miezul nopţii.
Printre atracţiile festivalului s-au numărat o instalaţie ce a oferit o experienţă multi-senzorială şi programul de petreceri al RDW.
Printre atracţiile principale care au adus un vârf de vizitatori în Piaţa Amzei pe parcursul festivalului s-a numărat şi instalaţia interactivă „Echoes of Presence”.
De asemenea, programul RDW Social, care a oferit petreceri şi contexte de relaxare şi socializare participanţilor, s-a bucurat de o audienţă importantă.
Celelalte formate ale festivalului au întregit experienţa din Piaţa Amzei. În premieră pentru RDW, publicul a admirat şi expoziţia Young Design powered by Diploma, care a reunit noua generaţie de artişti, arhitecţi şi designeri români într-o expoziţie multidisciplinară dedicată. În cadrul Creative Corner, vizitatorii s-au bucurat de expoziţia Circular Catalysts, rezultatul colaborării între designeri, artişti şi meşteşugari din România şi Marea Britanie.
Nu în ultimul rând, galeria de design din Piaţa Amzei, RDW Market, a atras pasionaţi şi cumpărători de design românesc.
Anul acesta, formatul RDW Design GO! a inclus peste 100 de evenimente-satelit din care publicul larg a putut alege. De la expoziţii la workshop-uri, ateliere, open doors, dezbateri sau manifestări de tip bazar, peste 45.000 de bucureşteni au putut explora manifestările cultural-creative şi iniţiativele diverse din Dorobanţi-Floreasca, Ioanid-Icoanei, Cotroceni, respectiv Cartierul Creativ (zona din jurul Cişmigiului).
O altă atracţie importantă a Romanian Design Week a fost Noaptea Studiourilor de Arhitectură, când peste 3.000 de persoane au animat oraşul, trecând pragul celor 16 studiouri de profil din Bucureşti, care şi-au deschis birourile şi spaţiile de lucru pentru a se reconecta cu colegi, prieteni şi publicul larg, într-un context relaxat şi informal.
Romanian Design Week pregăteşte deja ediţia de anul viitor. Lucrările prezentate în expoziţia centrală a festivalului vor fi selectate în urma unui call de proiecte, care va fi anunţat începând cu luna septembrie a acestui an. AGERPRES