Criza generată de noul coronavirus a accelerat digitalizarea și ne-a forțat să ne adaptăm unui mediu exclusiv digital, iar impactul pandemiei de coronavirus a fost și este încă resimțit puternic pe piața muncii din România. Acestea sunt concluziile la care a ajuns Paula Frățilă, Global Digital Marketing Manager, Genpact, analizând efectele pandemiei asupra pieței muncii.

Într-un interviu acordat MarketingManager.ro, Frățilă a arătat că, în ultimele luni, cererile de recrutare au scăzut, iar multe din contractele semnate au fost înghețate. Cel mai mult s-a simțit inversarea raportului de forțe dintre angajatori și candidați. Dacă în trecut companiile aveau dificultăți în ocuparea locurilor de muncă disponibile, acum cererea din partea candidaților depășește cu mult oferta de joburi.

De la nume la brand personal
Potrivit lui Frățilă, chiar dacă beneficiile enorme ale brandului personal au fost promovate de zeci de ani, mulți oameni încă nu le înțeleg și nu au făcut din aceasta o prioritate: ”În contextul actual, construirea unui brand personal puternic este foarte importantă în a atrage atenția, în această lume digitală extrem de competitivă. Nu este un lux rezervat doar directorilor de multinațională și antreprenorilor, ci o necesitate specifică oricărui om ce își dorește să fie găsit, recunoscut și remunerat pentru ce știe să facă cel mai bine. În lumea post-pandemică, un lucru este cert: încrederea în sine nu a fost niciodată mai importantă. Construirea unui brand personal puternic și valoros ajută la consolidarea încrederii și la clarificarea scopului și a direcției care sunt necesare pentru a reuși.”

Principalii pași în construirea unui brand personal
Paula Frățilă, expert în marketing management B2B și B2C, a dat și câteva sfaturi pentru construirea brandului personal, susținând că, în contextul actual, în mediul online, „ochii care nu se văd se uită”:

  • Stabilește cum vrei să fii perceput
  • Cunoaște-ți audiența și concurența
  • Stabilește un ton unic al vocii
  • Configurează sau revizuiește platformele online. Cel puțin o pagină să fie despre profilul tău: Pagina de afaceri Facebook, Profil Linkedin, Cont de Instagram, Site sau Blog personal
  • Asociază un brand important cu care ai colaborat, incluzând cel puțin o realizare profesională
  • Creează conținut de calitate, încadrat în contextul actual, pentru o poziționare mai bună
  • Creează conținut video, adaugă umor sau o poveste personală, pentru a capta atenția audienței
  • Postează zilnic, consecvența este cheia jocului
  • Nu vinde, transmite empatie. Pandemică sau nu – „cum te pot ajuta?” este cea mai bună abordare pentru construirea relațiilor
  • Comunică pozitiv. Folosește-ți punctele forte și expertiza, pentru a-i ajuta pe ceilalți
  • Comentează la postările populare de pe LinkedIn, împărtășindu-ți perspectiva de expert. Într-o lume conectată social, este vorba și despre „pentru ce ești cunoscut și cine te cunoaște”

 

Paula Frățilă

Se numără printre cei mai influenți marketeri din lume, fiind nominalizată de către agenția americană de ranking Holmes Report la categoria „Innovator 25 in EMEA” pentru cel mai inovator marketer în 2018.

Este expert de vârf în marketing digital, utilizând date pentru a stimula schimbarea digitală. A intrat pe scena marketingului în 2007 și a ajutat timp de 13 ani importante companii (Malev, Czech Airlines, Genpact) deținând roluri precum Marketing Manager pentru Europa, Talent Marketing Manager pentru Europa și, în prezent, un rol global de Digital Marketing Manager.