Piaţa globală de publicitate pe dispozitive mobile va ajunge la o valoare de aproape 270 de miliarde de dolari până în anul 2026, în condiţiile în care, în prezent, aproximativ două miliarde de oameni au acces la Internet prin intermediul telefoanelor smart, reiese dintr-o serie de rapoarte de specialitate, publicate în lucrarea Httpool – „All of the Colours of Mobile Advertising 2021”.
Conform datelor centralizate, o cercetare WARC relevă faptul că, la ora actuală, la nivel mondial, există 3,9 miliarde de utilizatori ai tehnologiilor mobile, în timp ce rezultatele IMARC Group arată că specialiştii în domeniu estimează o piaţă globală de publicitate pe dispozitive mobile ce va ajunge la o valoare de 269,1 miliarde de dolari, în următorii cinci ani.
De asemenea, Retail Emarketer prognozează că, până la sfârşitul acestui an, vânzările prin comerţul mobil ar putea să reprezinte 54% din totalul comerţului online, iar Retail Dive a raportat că vânzările din m-commerce prin intermediul tuturor dispozitivelor, de la tablete şi până la telefoane smart, au crescut cu peste 700 miliarde de dolari.
„Opţiunile de tip „marketplace” includ vaste colecţii de produse, recomandări personalizate şi baze de date cu vânzătorii înscrişi pe platforme. Astfel, magazinele Facebook au fost recent lansate şi implementate în noi pieţe precum Marea Britanie sau Canada, iar unele brand-uri, precum Shopify, au stabilit parteneriate cu platforme ca TikTok, pentru a folosi la maximum potenţialul comerţului social. Cele mai multe platforme folosesc deja puterea inteligenţei artificiale (AI) şi a învăţării automate (ML) în cadrul reţelelor de date, pentru analize cantitative şi calitative. Sistemele AI şi ML folosesc mecanisme predictive, pentru a stabili acţiunile utilizatorului, corelându-le cu datele categorisite despre utilizatori şi îmbunătăţind altfel dimensiunea audienţei”, se menţionează în lucrarea Httpool.
În acest context, rapoartele de specialitate estimează o valoare a pieţei globale a inteligenţei artificiale de 39,9 miliarde de dolari, în 2019, respectiv o rată de creştere anuală compusă la 42,2%, pentru perioada 2020 – 2027.
Totodată, industria de realitate augmentată (AR) este estimată la 17,67 miliarde de dolari, cu o rată de creştere anuală compusă preconizată la 43,8% între 2021 şi 2028, în timp ce piaţa de realitate virtuală (VR) a ajuns la 10,32 miliarde de dolari, iar aceeaşi rată de creştere va fi de 21,6% în perioada 2020 – 2027. AGERPRES