Packeta România, sucursala locală a Packeta Group, platformă digitală globală pentru comerțul online și compania cu cea mai mare rețea de puncte pick-up din Europa Centrală și de Est, accelerează extinderea rețelei de puncte pick-up în România.

Compania depășește 700 de puncte pick-up în România, în contextul cererii crescute de soluții alternative de livrare din partea magazinelor online și pe fondul cererii mari de locații de proximitate, de unde clienții magazinelor online partenere Packeta România își pot ridica produsele comandate.

„În 2022, ne-am propus să depășim 1.000 de puncte pick-up și să fim prezenți în majoritatea orașelor cu peste 20.000 de locuitori. Rețeaua de puncte pick-up din România este cea mai tânără dintre țările membre ale Packeta Group și, în ciuda dificultăților din ultimii doi ani de pandemie, am reușit să o dezvoltăm într-un ritm accelerat”, spune Alexandr Jeleascov, CEO Packeta România.

Identificarea de soluții alternative de livrare a devenit și mai importantă anul acesta, într-o perioadă cu creșteri ale prețurilor la carburanți, a inflației, a conflictului de la granița României, magazinele online căutând constant metode de eficientizare a cheltuielilor și de optimizare a bugetelor. Din punctul de vedere al logisticii de transport și retur, costurile unui magazin online care livrează la punctele pick-up sunt mai mici cu 35% – 40% față de livrarea coletelor la adresă.

Anul trecut, din totalul coletelor procesate de Packeta România, aproximativ 35% au fost expediate către puncte pick-up din România, iar circa 60% către puncte pick-up din afara țării. Mai mult, peste 90% dintre magazinele online care au implementat deja livrarea la puncte pick-up, folosesc și în prezent cu succes acest serviciu, iar volumele de colete au crescut semnificativ, având un impact pozitiv în dezvoltarea afacerii lor.