Prima sesiune a evenimentului „Iași HR Vibes”, de pe 23 iunie, a fost deschisă de Ovidiu Bîrsă, Director Comercial, Edenred, care a prezentat contextul ce definește piața de resurse umane în acest moment: „«Marea demisioneală» a pornit anul trecut în SUA, dar globalizarea a dus și la mutarea trendurilor rapid în mai multe colțuri ale lumii. Astfel acest fenoment s-a simțit și în România. Vorbim de două mari zone: a atrage talente noi și a le reține. De asemenea, ne uităm la ce a însemnat adaptarea la contextul Covid. Am reușit să ajungem în 2022 cu acele doleanțe ale angajaților îndeplinite. Mă refer la telemuncă, de exemplu. Iată că azi se întâmplă. Importanța muncii a fost un alt trend – cât de relevant te simți la job. Cele mai importante două subiecte ce ard în această perioadă: inflația ce aduce presiune pe costuri.”

Experiența angajatului (employee experience) este suma tuturor momentelor care contează între un angajat și un angajator. Studiile arată că există o corelație pozitivă între experiența angajaților și engagementul angajaților, precum și productivitatea și performanța sustenabilă a businessului”, a menționat Oana Ciobanu, Director & Partener, ELEVATHOR.

Se pare chiar că, în general, companiile care investesc în experiența angajaților sunt de până la 4x mai profitabile decât cele care nu o fac. Totuși, a crea experiențe pozitive și relevante pentru angajați nu este foarte simplu. Oana Ciobanu a făcut referire la necesitatea unui design al experienței  angajaților care ar trebui să aibă în vedere mai multe puncte-cheie cum ar fi: procesul de recrutare, etapa de onboarding, interacțiunile și relațiile cu managerul direct și cu echipa, sistemul de evaluare și recompensare a performanței, sistemul de beneficii etc.

Printre trendurile post-covid, care caracterizează măsurile de optimizare a experienței angajaților, Oana a enumerat: flexibilitatea și echitatea (de la work from home la asigurarea diversității și incluziunii), asigurarea resurselor și a utilizării lor inteligente (implementare AI, Machine Learning, canale diverse de comunicare online), sănătate și stare de bine (sănătate mentală, programe de wellness), sentimentul de păsare arătat față de angajați și munca asincronă (async work).

Oana Ciobanu a încheiat menționând  că succesul companiilor ține de cum reușesc acestea să includă strategia de employee experience în strategia de business și că, potrivit studiilor, în prezent doar 1 din 10 companii au cu adevărat o strategie transformatoare performantă privind experiența angajaților.

Pe 23 iunie a avut loc o nouă ediție a „Iași HR Vibes”, la care au fost prezenți peste 150 de participanți și speakeri, atât la Palas Congress Hall, cât și virtual, pe platforma MyConnector. În cadrul acestei conferințe, cei 20 de speakeri invitați au discutat despre viteza de reacție a departamentului de HR în situații de criză, acordând o atenție aparte strategiilor prin care specialiștii din domeniu au reușit să răspundă tuturor provocărilor aduse de pandemie, astfel încât organizația să fie pregătită să depășească cu succes orice provocare. Cei care nu au ajuns la eveniment pot solicita înregistrarea conferinței pe site-ul BusinessMark, în secțiunea On Demand.

Iași HR Vibes 2022 este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.roAdministratie.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.