Operațiile pentru bărbați, un trend în plină ascensiune în chirurgia estetică

Piața de chirurgie estetică din România este într-o continuă dezvoltare. Cele mai populare intervenții rămân, în continuare, operațiile de rinoplastie și de implant mamar, însă vin puternic din urmă intervenții precum implanturile de gambă sau operația de mentoplastie (intervenția chirurgicală de modificare a formei și dimensiunii bărbiei).

În ceea ce privește numărul pacienților de sex masculin, acesta a crescut în ultimii 5 ani cu 80%, în condițiile în care pandemia COVID-19 a făcut ca, în ultimul an, piața de chirurgie estetică să nu-și atingă adevăratul potențial de creștere.

Printre cele mai căutate intervenții de către pacienții de sex masculin se numără operația de rinoplastie (intervenția de chirurgie estetică a piramidei nazale) și cea de otoplastie (intervenția de corectare chirurgicală a urechilor decolate).

Piața de chirurgie estetică, afectată puternic de pandemia COVID-19

Anul 2020 a venit cu provocări majore pentru piața de chirurgie estetică, măsurile luate de autorități în răspuns la pandemia COVID-19 afectând industria atât în mod direct cât și indirect.

Perioada de lockdown a fost un prim moment greu pentru piața  de chirurgie estetică, a cărei evoluție a fost în oglindă cu cea a economiei autohtone în ansamblul ei. Însă, dacă după această perioadă, alte industrii și-au putut reveni mai ușor, piața de chirurgie estetică a continuat să fie puternic afectată.

„Într-un an normal, 30-40% din clienți veneau din străinătate. Vorbim de români din Marea Britanie, Italia, Spania, Franța sau Germania care preferau să se opereze în România din mai multe considerente. Pe de-o parte, vorbim de criteriul financiar, prețurile noastre fiind chiar și de două ori mai mici decât cele practicate de clinicile din Vest, la aceeași calitate a serviciilor și dotărilor. Pe de altă parte, mulți români din diaspora preferă să se opereze acasă deoarece se asigură astfel că cererile lor sunt înțelese perfect de doctorii care vorbesc nativ aceeași limbă cu ei,” afirmă Dr. Cristian Nițescu, Medic Primar Chirurgie Estetică.

Pe de altă parte, au existat și români care au vrut să profite de telemuncă și s-au grăbit să-și programeze intervențiile chirurgicale, conștienți de faptul că recuperarea după o asemenea operație va fi mult mai simplă din confortul propriului domiciliu.

Chirurgia estetică: Dorințe vechi, tehnologii noi

În principiu, cele mai mari dorințe ale celor care apelează la serviciile de chirurgie estetică sunt aceleași. Își doresc un nas mai puțin proeminent, sâni mai mari și mai ridicați, un abdomen mai plat, un chip cu aspect întinerit. S-au schimbat, însă, tehnologiile prin care se obțin aceste rezultate.

„Dacă vorbim de liftingul facial, în prezent există 7-8 tehnici diferite care pot fi adaptate în funcție de țesuturi sau de alți parametri ai pacienților. Același lucru se întâmplă și în cazul abdominoplastiei. Esența constă în eliminarea excesului de piele și grăsime, dar poți să faci diverse combinații de lipoaspirație. Poți, de asemenea, să faci un body lift, în sensul în care mergi din față dar nu vizezi doar abdomenul, ci și zona din spate, dacă pacientul prezintă și în acea zonă exces de piele, caz în care lipoaspirația nu va da cele mai bune rezultate”, adaugă Dr. Cristian Nițescu.