OMV Petrom sprijină Salvați Copiii România cu 300.000 de euro pentru a oferi acces la educație pentru 320 de copii din șase comunități vulnerabile. Copiii au primit tablete cu acces la internet și vor beneficia de cursuri de educație online pe tot parcursul anului 2021. Familiile acestor copii vor primi tichete sociale și materiale igienico-sanitare necesare în contextul epidemiologic actual, în vederea asigurării unor condiții optime pentru învățare.

Totodată, 100 de profesori implicați în aceste comunități vor beneficia de module de pregătire digitală pentru îmbunătățirea actului educațional, puse la dispoziție de specialiștii Salvați Copiii.

În anul 2021, Salvați Copiii va oferi sprijin socio-educațional și  material pentru 10.000 de copii vulnerabili din 44 de programe educaționale, dezvoltate în 17 județe și în municipiul București.

„Educația este un element esențial pentru creșterea și dezvoltarea copiilor, iar lipsa accesului la un proces educațional de calitate poate afecta negativ întreaga lor viață. Deși este dificil să evaluăm în acest moment efectele pe termen lung, cu siguranță pandemia a avut un impact considerabil asupra educației. Prin acest proiect facilităm accesul la școala on-line al copiilor ce provin din familii vulnerabile și sprijinim startul corect al unei generații care va juca un rol important în dezvoltarea durabilă a comunităților din care provin.”

Christina Verchere, CEO OMV Petrom

„Este imperios necesară restabilirea dreptului la educaţie reală pentru copiii vulnerabili. Costurile sociale ale neparticipării şcolare se văd deja în decalajele care s-au acutizat pe fondul pandemiei şi al educaţiei online, iar nota de plată este una a întregii societăţi. Educaţia trebuie să fie prioritatea zero a României, pentru că efectele neparticipării școlare se decontează pe termen lung”.
Gabriela Alexandrescu, Preşedinte Executiv Salvaţi Copiii România

Aproximativ 500.000 de copii din România au fost dramatic afectați de efectele sociale ale pandemiei: 36% dintre familiile din România nu au putut procura produse sau alimente de strictă necesitate în timpul crizei sanitare. În ceea ce privește educația, peste 1.000.000 de copii din învățământul primar, gimnazial și liceal/profesional au avut acces restricționat la școala online, fapt care a creat clivaje sociale suplimentare și a acutizat fenomenul marginalizării. Neparticiparea unui număr atât de mare de copii (40% din întreaga populație școlară) constituie o criză fără precedent în educație. Copiii din ciclul primar au resimțit cel mai puternic impactul negativ al izolării, iar jumătate dintre părinți, elevi și cadre didactice apreciază că, în prezent, calitatea actului didactic din școală este mai slabă decât cea dinaintea crizei COVID-19.

Patru din zece cadre didactice, adică aproximativ 100.000 de învățători și profesori, au avut probleme în derularea cursurilor on-line, fie din cauza lipsei dotării corespunzătoare a școlii cu tehnica digitală necesară și o conexiune adecvată fie pentru că nu dispun de materiale didactice adaptate mediului online.