Să ajungi de la vânzător de soluții de acces, la CEO-ul uneia dintre cele mai vechi și mai mari companii de profil din România pare mai degrabă ceva ce ține de visul american, atât de popular în toată lumea, subiect de povești cinematografice, însă mai puțin întâlnit în realitatea autohtonă. Se întâmplă însă și în România.

Parcursul profesional al lui Octavian Fanea, CEO-ul KADRA, o dovedește. Cum ajungi de la vânzător, la CEO de companie? Angajații și compania unde aceștia lucrează trebuie să acționeze în sinergie, pentru ca dezvoltarea profesională a primilor să se transforme în motor al succesului și pentru cea de a doua.

De la vânzător, la CEO-ul celei mai mari companii de soluții de acces din România

Octavian Fanea s-a angajat la KADRA în 2007. A ocupat la început poziția de vânzător, dar nu s-a limitat doar la îndeplinirea sarcinilor care-i reveneau. S-a implicat în tot ce i-a stimulat imaginația și curiozitatea, a fost deschis spre descoperirea de noi soluții pentru proiecte, dintre care unele sunt premiere în România, iar în 10 ani, după ce o vreme a fost coordonator de echipă, a ajuns CEO-ul celei mai mari și mai vechi companii de soluții de acces din România.

În primele luni cât am lucrat la KADRA, am fost doar curios să descopăr și să învăț cât mai multe lucruri noi. Atunci, ca și acum era un mediu stimulativ, se întâmplau tot timpul lucruri noi. Nu pot să spun că aveam în minte un traiect profesional clar definit sau că mă gândeam că într-o bună zi voi conduce nu o echipă, ci compania. Dar, am înțeles după ani, că implicarea este una dintre valorile fundamentale ale KADRA. Fiecare angajat al companiei poate avea o traiectorie profesională spectaculoasă, iar asta depinde doar de el. Suntem orientați spre performanță și ne dăm seama că cea mai scurtă cale spre succes într-un business este să ai – pe lângă viziune – și o echipă de oameni implicați, care să își dorească să obțină succesul și să pună umărul la efortul pe care-l facem toți”, spune Octavian Fanea.

Vicecampion mondial la grappling, unul dintre cei mai buni luptători de MMA din România, pasionat de jobul la KADRA

O poveste la fel de interesantă ca a CEO-ului KADRA este cea a lui Marius Șpac. Vicecampion mondial la grappling și unul dintre cei mai buni luptători de MMA din România, sportivul se împarte între antrenamentele de performanță pentru arte marțiale și performanța zilnică de la compania KADRA. „Multe dintre principiile care se aplică în sport se pot folosi cu succes și la muncă. Responsabilitatea este unul dintre acestea, să știi că orice decizie sau acțiune faci va avea un impact asupra celorlalți. Sportul pe care-l practic este unul individual, iar la KADRA am învățat mult și despre ce înseamnă solidaritatea dintr-o echipă”, spune Marius Șpac.

De pe băncile facultății, în poziție de top la KADRA în timp record

George, în acest moment coordonator tehnic la nivel național, a venit la KADRA direct de pe băncile școlii, fără a avea nicio cunoștință în domeniu. Acum este expert în automatizări și ocupă o poziție importantă în companie. Răzvan s-a angajat la KADRA din timpul facultății și în doar 2 ani a ajuns la departamentul de Proiecte al companiei, unul dintre cele mai creative departamente. Mulți dintre specialiștii actuali ai companiei, unii pornind chiar de la zero au învățat tot ceea ce știu la KADRA, unde au găsit și oamenii și resursele necesare să se perfecționeze.

Pornita la drum cu doar 4 angajați, cu sediul într-un apartament de bloc, KADRA a ajuns astazi să aibă 90 de angajați, iar locația companiei este într-o zonă a Clujului considerată Silicon Valley românesc. Proiectele companiei nu sunt standardizate, apare mereu câte ceva nou, provocator, care testează creativitatea angajaților. Soluțiile KADRA provin de la unii dintre cei mai mari producători la nivel european și multe sunt premiere în România. De-a lungul celor 27 de ani de existență pe piața din România, KADRA și-a propus și asumat o activitate de pionierat, a testat în permanentă soluții noi și încurajează gândirea inovatoare si în rândul angajaților.

Spre exemplu, la Lugoj există un proiect unic nu doar pentru România, ci pentru toată Europa de Est – cea mai mare și securizată parcare de tiruri (A&O Truck, clasificată 4 lacăte), concretizare a ideilor inovatoare ale departamentului de Proiecte al companiei.

Buna colaborare între angajații unei companii, indiferent de ierarhii și  departamente poate părea de la sine înțeleasă. Însă, la KADRA nu este văzută doar ca o valoare spre care trebuie aspirat, ci ca o reflexie a modului de lucru de zi cu zi. „Oricât de experimentați și de specializați suntem la nivel individual, avem nevoie permanent unii de ceilalți. Nimic din ce face Kadra nu poate fi realizat cu succes de un singur om”, explică Andreea Strugaru, cofondator şi director de marketing al companiei.