În ultimii ani, noțiunea de wellbeing a devenit un punct de interes pentru companii și departamentele de HR, fiind efectul direct al înțelegerii rolului pe care îl joacă aceasta în promovarea stării de bine în rândul angajaților. Din această perspectivă, organizațiile au implementat programe care să abordeze atât aspectele emoționale, cât și pe cele fizice.
Pentru a identifica resursele pe care le avem la dispoziție pentru a adresa această temă, pe 7 martie comunitatea OSC-GlobalHRManager a discutat despre Sănătatea psiho-emoțională a angajaților, avându-le invitate pe Oana Nicolau, Psihoterapeut și co-fondator al Rețelei de clinici Oana Nicolau, Irina Mînzală, Human Resources Director România & Republica Moldova la Ernst & Young, Florentina Greger, Chief Talent Experience Officer la Zitec și Georgiana Andrei, Director de vânzări Divizia de abonamente la Regina Maria. În cadrul evenimentului, cele patru invitatie au oferit răspunsuri la o serie de întrebări: cum prevenim apariția problemelor psiho-emoționale, dar și ce instrumente au la dispoziție specialiștii de resurse umane pentru a veni în sprijinul angajaților care se confruntă cu astfel de provocări.
Oana Nicolau, psihoterapeut și co-fondator al Clinicii Oana Nicolau, a subliniat principalele provocări pe care le au pacienții care solicită astfel de servicii, iar printre cele mai importante se regăsesc diverse situații legate de anxietate, stres, burnout, atacuri de panică, dificultăți de gestionare a relațiilor cu ei înșiși, dar și cu persoanele care îi înconjoară (colegi de birou, familie, etc.)
De asemenea, aceasta afirmă că „Funcționăm într-un mix de roluri și jonglăm, în principal, între rolul profesional și cel personal” și că orice modificare care survine într-un plan va fi reflectată și în celelalte, fapt care impune grija pentru sănătatea emoțională a angajaților.
Oana Nicolau subliniază importanța oamenilor din HR și necesitatea ca aceștia să mențină legătura cu angajații, să le fie aproape în situații dificile, dar și să ofere soluții în momentul în care observă schimbări. Principalele semnale pe care un specialist de resurse umane trebuie să le urmărească sunt: stări de agitație, iritabilitate, letargie sau chiar absenteism, deficiențe de concentrare, întârzieri în efectuarea sarcinilor, tendința de a sta peste program și de a evita să-și ia zilele de concediu.
În cadrul întâlnirii, psihoterapeutul a mai sugerat că redescoperirea plăcerii pentru ceea ce facem derivă, într-o anumită proporție, din starea de siguranță pe care o oferă organizația angajaților.
Partenerul ediției a fost Regina Maria, Rețeaua de Sănătate.
Comunitatea OSC-GlobalHRManager este administrată de Oameni și Companii-OSC. OSC oferă soluții de marketing utilizând un ecosistem propriu de +100 comunități business sau profesionale și 42 platforme digitale asociate. O listă cu aceste platforme puteți vedea aici. O listă de comunități, aici.