O analiză de Ionuț Condruz, Chief Strategy & Operating Officer UP ROMANIA
Despre oameni, dincolo de cifre!
Oamenii aduc in organizatie o varietate de abilitati si calitati care sunt esentiale pentru functionarea si evolutia oricarei organizatii care isi desfasoara activitatea intr-un mediu dinamic si competitiv.
Afirmatia ca „oamenii sunt motorul care conduce organizatiile catre success si performanta” reflecta o perspectiva larg acceptata in domeniul managementului performantei si al resurselor umane.
Oamenii reprezinta cel mai important asset intr-o organizatie. Business-urile sunt construite prin, cu si pentru oamenii. Atunci cand exista orientare H2H (Human 2 Human), performanta este o consecinta pozitiva fireasca pentru orice organizatie, indiferent de obiectul sau de activitate.
Tehnologia, inovatiile, inteligenta artificiala sunt piloni esentiali in consolidarea si cresterea organizatiilor moderne, insa, fundamentul, aspectul esential al oricarei organizatii de success il reprezinta oamenii si modul in care ei construiesc viitorul.
Indiferent de nivelul de dezvoltare al organizatiilor, din punct de vedere al produselor si/sau tehnologiilor utilizate, puterea sa reala sta in oamenii care o construiesc si care lucreaza cu pasiune si implicare in atingerea obiectivelor comune. Din acest considerent, putem spune cu certitudine ca angajatii dintr-o organizatie sunt cheia catre atingerea performantei.
Incurajarea creativitatii, definirea de perspective si dezvoltarea de abilitatii, la care se adauga diversitatea vor conduce catre valorizarea angajatilor si implicit la contributia lor la dezvoltarea organizatiei. Cum? Prin generarea de idei si solutii la problematici si nevoi complexe, in plin acord cu piata si nevoile.
Munca in echipa, capacitatea de colaborare si angajamentul oamenilor, conectarea lor la viziune si misiune, impartasirea acelorasi valori, investirea in relatii autentice si incurajarea unei culturi organizationale pozitive, conduc, fara indoiala, la dezvoltarea unui mediu in care oamenii (motorul care conduce organizatiile catre success si performanta) se simt motivati sa isi aduca contributia maxima in dezvoltarea business-urilor si realizarea de lucruri remarcabile pentru brand-uri si audiente tinta.
Ai grija de oameni si ei vor avea grija de business-ul tau!
Elementul uman aduce empatia in procesul decizional si transforma oamenii intr-un activ cu o valoare imensa si impact direct asupra succesului organizational.
Performanta in cadrul unei organizatii reprezinta suma actiunilor strategice care influenteaza pe termen lung activitatea organizatiei conducand la atingerea obiectivelor de business. Performanta este unul dintre domeniile cele mai importante din cadrul organizațiilor. Atunci cand vorbim de performanta, accentele se pun pe identificarea și activarea competentelor astfel incat fiecare persoană sa fie la locul potrivit, in momentul potrivit, si să ofere randament. Scopul managementului performantei este de a optimiza rezultatele la nivelul a doua valente: oameni si resurse. Performanta impune necesitatea unei gândiri strategice de dezvoltare continuă care nu se aplică din cand in cand ci, se implementează in mod continuu.
Relatia dintre angajat si companie devine prioritate fiind direct corelata cu satisfacția angajatilor si nivelul lor de performanta. Cel mai important element este sa ne uităm individual la fiecare angajat si sa identificam distinct ce isi doreste din relatia cu organizatia. Este foarte important sa avem o abordare personalizata si sa punem accent pe motivarea angajatilor.
Oamenii isi doresc o conexiune puternica si autentica cu organizatiile care, de cele mai multe ori depaseste relatia tranzactionala.
Daca conexiunea dintre oameni este intrerupta, nici un beneficiu material (indiferent de felul lui) pe care organizatia il va oferi nu o va putea repara. Concluzia: daca le arati oamenilor ca iti pasa ei iti vor raspunde intr-un mod similar.