O treime dintre bănci nu oferă o conexiune sigură pentru toate plățile online

ONLINE-BANKINGUn studiu făcut de Kaspersky Lab și B2B International arată că 33% dintre organizațiile de servicii financiare nu le oferă clienților un canal sigur pentru toate plățile lor online, chiar dacă 62% dintre acestea au observat o creștere semnificativă a numărului de clienți care fac tranzacții financiare online, iar 50% cred că frauda financiară pe segmentul online este în creștere.

Sondajul a relevat faptul că numeroase bănci și organizații de plată fac eforturi să se protejeze pe ele și clienții lor de fraude financiare, în contextul în care clienții folosesc numeroase dispozitive de pe care fac tot mai multe tranzacții financiare online.

Două treimi (65%) declară că sunt folosite tot mai multe dispozitive pentru a face plăți online, totuși numai 53% dintre respondenți au implementat un sistem de autentificare în doi pași și doar 50% au introdus o soluție anti-fraudă specializată, în timp real, chiar dacă 22% consideră că aceasta este cea mai eficientă formă de protecție disponibilă. Mai puțin de jumătate (42%) dintre companii extind o astfel de soluție la dispozitivele pentru clienți și doar 67% implementează o conexiune sigură pentru toate plățile online.

Deloc surprinzător, 48% dintre cei chestionați sunt de acord că doar atenuează riscul, în loc să îl înlăture, iar 29% spun că este mai ieftin să te ocupi de incidentele de fraudă financiară online atunci când ele apar, decât să încerci să le previi.

“Studiul arată că băncilor și organizațiilor de plată le e greu să se lupte cu frauda financiară online, în peisajul actual, în care utilizatorii individuali sunt în permanență conectați la Internet, pe toate canalele”, spune Ross Hogan, Head of SafeMoney Business Development, Kaspersky Fraud Prevention, Kaspersky Lab.

“38% dintre organizațiile cu care am vorbit admit că este din ce în ce mai greu să își dea seama dacă o tranzacție este frauduloasă sau reală, cu un îngrijorător raport de 1 din 3 al celor care optează pentru “o să vedem ce facem atunci când se va întâmpla un incident”. Dacă ne gândim că în cercetarea noastră am identificat 22,9 milioane de atacuri malware în 2014, vizând 2,7 milioane de clienți din toată lumea, este clar că nu este o opțiune viabilă, pe termen lung, să te ocupi de fiecare incident în parte.”

În urma cercetării, a rezultat că soluțiile generale de securitate pe Internet nu sunt considerate o metodă eficientă pentru prevenirea acțiunilor de phishing – tot mai bine camuflate – și a atacurilor malware care pot duce la fraude financiare. Mai puțin de 10% dintre respondenți au optat pentru această variantă.