Numărul turiștilor care și-au petrecut vacanțele pe litoralul românesc a crescut cu 20% în acest an

litoralNumărul turiștilor care au ales ca destinație de vacanță litoralul românesc a crescut, în 2015, cu circa 18-20%, au precizat reprezentanții asociațiilor patronale hoteliere, în deschiderea Bursei de turism de la Mamaia.

Creșterea se datorează campaniei intense de promovare a litoralului, demarată în toamna anului trecut, numărului mare de evenimente organizate în toate stațiunile, îmbunătățirii standardului serviciilor turistice oferite de hotelieri și proprietarii de structuri turistice și de alimentație publică și agrement, precum și măsurilor adoptate în ultima perioadă de Guvern, care au avut un efect direct asupra stimulării creșterii circulației turistice, potrivit unui comunicat al Asociației Litoral — Delta Dunării.

În topul stațiunilor s-au aflat în acest an Mamaia, Eforie și Venus. O creștere constantă a numărului de turiști s-a înregistrat și în sudul litoralului, mai ales datorită investițiilor noi în segmentul hotelier (în special în Venus) și în agrement, cum ar fi un nou parc de aventură deschis la Neptun.

În acest an, conform Asociației Litoral — Delta Dunării, s-a dublat numărul de zboruri charter Tel Aviv — Constanța față de 2014, ceea ce a generat un volum total de 4.000 de turiști israelieni și venituri de 4 milioane de dolari din pachetele de vacanță, la care se adaugă venituri de circa 1,5 milioane dolari din vânzarea de bilete la atracții, tururi și excursii locale.

Creșterea numărului de turiști se datorează unei mai bune comunicări cu hotelierii, agențiile de turism și autoritățile locale, dar și afectării piețelor turistice din Bulgaria, Egipt, Tunisia și Grecia.

“Considerăm 2015 ca fiind cel mai bun sezon din 2008 încoace, atunci când am avut cel mai bun an pentru turismul românesc din ultimii ani. În 2015 am promovat în premieră Mamaia, litoralul și Delta Dunării către 2 piețe externe pe care nu le-am mai abordat până acum, respectiv Turcia, Italia și Israel. Vom continua și în 2016 campania de promovare Mamaia Style, prin participarea la târgurile interne și internaționale, infotrip-uri și organizarea de evenimente”, a spus președintele Asociației Litoral — Delta Dunării, Corina Martin.

În acest moment, Asociația Litoral — Delta Dunării, împreună cu membrii săi, pregătește lansarea campaniei de toamnă de promovare a litoralului românesc și Deltei Dunării, pentru sezonul estival 2016.

“Sezonul 2015 în Delta Dunării este în curs, sunt anunțate rezervări inclusiv pentru toată luna octombrie și, până în acest moment, anunțăm o creștere de 30% a numărului de turiști față de 2014. O concluzie importantă este aceea că a crescut procentul de turiști români în vacanță în Delta Dunării, ca dovadă că românii au început să-și descopere mai mult țara”, a spus vicepreședintele Asociației Patronatului în Turismul din Delta Dunării, Dragoș Gociman. AGERPRES