Noul trend din București: investiţiile în renovarea clădirilor istorice

cladire istoricaMulţi investitori străini, dar şi români, au cumpărat, în ultimii trei ani, proprietăţi vechi amplasate în zone ultracentrale ale Capitalei şi le-au renovat, cu bugete care totalizează peste 100 milioane de euro, conform unei analize a agenţiei imobiliare ESOP Consulting.

În perioada 2015 – 2016, a crescut numărul investitorilor interesaţi în a cumpăra clădiri istorice vechi, interbelice, situate în zone ultracentrale, pe care le renovează la standarde internaţionale şi le introduc în circuitul comercial. În total, stocul celor 2.058 de clădiri istorice aflate pe lista monumentelor istorice din Bucureşti însumează circa 926.100 metri pătraţi, din care circa o treime, cu o suprafaţă totală de 277.830 metri pătraţi, sunt renovate sau în curs de renovare şi au potenţial comercial, potrivit analizei realizate de ESOP Consulting.

Printre aceşti investitori se numără şi grupuri specializate în investiţii imobiliare, dar şi companii sau persoane fizice care privesc această piaţă ca pe o variantă de plasament.

”O proprietate ultracentrală, cu o arhitectură valoroasă, reprezintă o investiţie pe termen mediu şi lung, care îşi păstrează valoarea în timp sau există şanse destul de mari de creştere a valorii acestor proprietăţi. Promovată la o chirie adaptată pieţei, oricând îşi va găsi clienţi, fie din domeniul office, retail sau hotelier. Ca tendinţă, am remarcat că în ultimii doi ani au fost alese ca investiţii şi clădirile mai mari, de peste 1.000 de metri pătraţi, care au necesitat bugete majore pentru renovare şi lucrări mai complexe, dar au şi generat suprafeţe de închiriat generoase, care pot servi pentru destinaţii mixte”, precizează Alexandru Petrescu, managing partner la ESOP Consulting/Corfac International.

Printre potenţialii chiriaşi interesaţi de astfel de clădiri se numără ambasade, instituţii de cultură, companii de IT, de consultanţă în afaceri, avocatură, clinici medicale, instituţii de învăţământ privat sau companii de retail de lux. AGERPRES