Noua generaţie Hyundai i30 Wagon impresionează prin dimensiunile generoase și un pachet de siguranţă complex

Noul membru al familiei Hyundai, i30 Wagon se remarcă prin designul atemporal, asemenea modelului în cinci uşi, completat de elegantă şi versatilitatea caroseriei. Versiunea Wagon va fi lansată în Europa în a doua parte a anului curent. “Proiectată, dezvoltată, testată şi fabricată în Europa, noua generaţie Hyundai i30 reprezintă ADN-ul mărcii în regiune”, a declarat Thomas A. Schmid, Chief Operating Officer al Hyundai Motor Europa.

Pe lângă designul elegant, Hyundai i30 Wagon dispune de o capacitate de depozitare de 602 litri, care poate ajunge până la 1.650 litri prin rabatarea banchetei din spate. Mai mult, al doilea membru al familiei i30 oferă spaţii suplimentare de stocare sub podeaua portbagajului. Lungimea totală a autovehiculului este de 4.585 mm, cu 245 mm mai mare decât cea a versiunii cu cinci uşi.

Hyundai pune la dispoziţia clienţilor cele mai noi sisteme de siguranţă activă. Printre acestea se numără sistemul autonom de frânare (AEB), sistemul de monitorizare a atenţiei conducătorului auto (DAA), asistenţă la faza lungă (HBA), precum şi sistemul de asistenţă la menţinerea benzii de rulare (LKAS).

Cu ajutorul camerei frontale, AEB acţionează în trei etape. Iniţial, sistemul avertizează vizual şi acustic conducătorul auto, aplicând automat o forţă de frânare a cărei intensitate creşte treptat, pentru a evita riscul unui accident sau pentru a reduce daunele atunci când o coliziune este inevitabilă. AEB poate fi echipat opţional cu funcţia de detectare a pietonilor, care utilizează în plus senzorii radar frontali.

Sistemul DAApermite monitorizarea constantă a stilului de condus, cu scopul de a detecta orice deviaţie nedorită a direcţiei, care indică semne de oboseală, avertizând conducătorul auto printr-un semnal sonor şi un mesaj vizual, afişat pe bord.

Funcţia pilot automat inteligent (ASCC) menţine viteza şi distanţa constante faţă de autovehiculul din faţă, acţionând automat pedala de acceleraţie sau frână, la viteze de până la 180 km/h. În cazul în care traficul este blocat, sistemul aplică o forţă de frânare pentru decelerarea vehiculului, accelerând în momentul în care se creează din nou spaţiu.

Sistemul de monitorizare a unghiului mort (BSD), împreună cu sistemul de asistenţă la schimbarea benzii de rulare (LDWS), monitorizează părţile laterale şi spate ale maşinii şi, în cazul în care este detectat un alt autovehicul, un indicator luminos de alertă este afişat în retrovizoarele exterioare.

Sistemul de avertizare la deplasarea în marşarier (RCTA) detectează vehiculele aflate în spate, atunci când autovehiculul este manevrat pentru ieşirea din spaţii de parcare cu vizibilitate redusă, avertizând conducătorul auto prin semnale sonore şi vizuale.

La acestea se adaugă şi funcţia LKAS, care alertează conducătorul auto în cazul schimbării benzii de rulare fără acţionarea semnalizatoarelor, la peste 60 km/h. Sistemul avertizează vizual şi sonor, corectând proactiv poziţia volanului, pentru a menţine autovehiculul pe mijlocul benzii de rulare.

Funcţia de informare asupra vitezei limita (SLIF) identifică indicatoarele din trafic referitoare la viteza maximă permisă, afişând detaliile atât pe ecranul sistemului de navigaţie, cât şi pe instrumentarul de bord.

HBA permite dezactivarea în mod automat a fazei lungi în momentul în care este detectat un autovehicul din sens opus, pe timp de noapte.

i30 dispune de o gamă variată de propulsoare. Autovehiculul beneficiază de trei motoare pe benzină şi unul diesel de 1.6 litri, cu două nivele de putere (110 sau 136 CP). Noul propulsor turbo pe benzină de 1.4 litri, în patru cilindri dezvoltă 140 CP, iar cel de 1.0 litri T-GDi furnizează 120 CP (consumul preliminar de combustibil pentru Hyundai i30 Wagon în regim combinat este de 5.8 – 3.6 l / 100 km, cu emisii de CO2 de 95 – 135 g / km).

Proiectată la Centrul Tehnic Hyundai Motor Europa din Rüsselsheim, testată la Nürburgring şi produsă la fabrica Nošovice, din Republica Cehă, cea de-a treia generaţie a familiei i30 este construită având la baza infrastructură Hyundai din Europa, cu o vechime de peste 25 de ani.