Nouă din zece companii româneşti care se promovează pe rețele de socializare folosesc Facebook

facebook1Trei sferturi dintre companiile din România utilizează rețelele sociale pentru promovarea activității, iar Facebook este platforma numărul 1 de comunicare în social media, relevă un studiu întocmit de EY România.

Potrivit cercetării, 74% dintre respondenți foloseau, în 2015, rețelele sociale pentru promovarea companiei, iar reprezentanții acestora au declarat că plănuiesc să le utilizeze în continuare, procent în creștere, de la 58% în 2014. În același timp, 13% dintre cei chestionați spun că nu utilizează social media pentru promovare, dar plănuiesc să apeleze la acest mijloc în perioada următoare (procent în scădere de la 28%, în 2014).

Rezultatele studiului EY România arată, totodată, că platforma preferată în România, anul trecut, a rămas Facebook, cu 92%, în coborâre cu un procent față de anul anterior. La nivel global, Facebook conduce clasamentul celor mai utilizate platforme, cu 93%.

De asemenea, în România o creștere semnificativă, de 14%, înregistrează și LinkedIn, care la nivel global este pe locul 3, cu 71%, devansat de Twitter aflat pe locul 2 cu 79%. În plan local tot o creștere de 8% înregistrează YouTube, față de procentul la nivel internațional, de 55%. În România, a doua cea mai mare rată de creștere o înregistrează Instagram, de la 7% la 20% (36% la nivel global).

Din punct de vedere al strategiei unei companii pentru social media, analiza EY România arată că 44% dintre respondenți susțin că au astfel de inițative la nivelul echipei de marketing, iar 21% au această strategie integrată chiar la nivelul întregii companii. Numai 2% dintre cei chestionați au spus că au o strategie de promovare pe rețelele de socializare numai la nivelul echipei comerciale, în scădere de la 7%, în 2014. Pe de altă parte, procentul celor care recunosc că nu au încă o strategie cu privire la rețelele de socializare este în creștere de la 27%, în 2014, la 32% anul trecut.

Comunicarea prin social media ocupa, anul trecut, între o oră și 5 ore din timpul săptămânal de lucru al majorității respondenților (58%), în creștere de la 54% în 2014, în timp ce pe segmentul cuprins între 6 și 10 ore se menține ponderea de 20%. La nivel mondial, o treime (33%) dintre companii comunică prin rețelele sociale în medie între o oră și 5 ore pe săptămână, 25% între 6-10 ore/săptămânal, respectiv 12% între 11-20 de ore pe săptămână. AGERPRES