Cu începere din 16 noiembrie 2015, România devine a 50-a piaţă BMW i la nivel mondial şi astfel poate primi comenzi oficiale pentru modelul electric BMW i3 şi modelul plug-in hybrid sportiv BMW i8. Demersul marchează startul unui pachet extins de programe şi servicii, BMW 360, care să susţină dezvoltarea pieței de automobile electrice în România. Reţeaua de dealeri autorizaţi include două centre, în Bucureşti (prin Automobile Bavaria Băneasa) şi Iaşi (prin APAN Motors).
Noul BMW i3 este disponibil cu un preţ de pornire 29.700 Euro fără TVA şi fără a lua în calcul prima oferită de stat pentru automobilele electrice, în timp ce BMW i8 este oferit începând de la 111.500 Euro. Suplimentar, este disponibil şi un model BMW i3 echipat cu un sistem range extender, bazat pe un motor de 2 cilindri, care poate fi achiziţionat începând de la 34.500 Euro fără TVA.
„În ultima perioadă am constatat o efervescență a interesului pentru modele BMW i. Deja am preluat primele comenzi şi livrările trebuie să înceapă anul viitor. Suntem foarte încrezători în potențialul pieței din România. În plus, există un interes mare în piaţă pentru proiecte de infrastructură şi, cu susţinerea programelor guvernamentale pentru automobile electrice, aşteptăm cu mult optimism anul viitor”, explică Dana Popescu, brand manager BMW i în România.
„BMW i pune accentul şi pe un pachet de servicii care să susţină mobilitatea electrică. Lucrăm să implementăm cât mai multe servicii şi în România. Avem trei direcţii de dezvoltare: infrastructură externă de încărcare, soluţii casnice de încărcare şi un program de autombil la schimb”, mai spune Dana Popescu.
În acest sens, mai multe programe sunt în curs de implementare. Sistemul ChargeNow îşi propune să ofere acces la reţele variate de staţii de încărcare printr-un card unic, simplificând astfel semnificativ procedura de utilizare pentru clientul final. În plus, clientul este facturat o singură dată pe lună, cumulând toate costurile de încărcare de la toate reţelele accesate. În acest moment, BMW Group România a iniţiat discuţii cu mai multe proiecte de reţele de încărcare şi, pe măsură ce vor fi semnate primele parteneriate, acestea vor fi anunţate public. La nivel internaţional, ChargeNow este activ în 22 de ţări, cu alte 7 în curs de implementare.
Pentru soluţiile de încărcare casnice, BMW Group Romania oferă clienţilor dispozitive de încărcare wallbox cu o putere maximă livrată de 7,4 kW. În acelaşi timp, clienţii au la dispoziţie un partener autorizat BMW, care poate face analiza reţelei electrice şi să asigure instalarea dispozitivului.
BMW i3 este conceput ca un automobil electric dedicat aglomeraţiilor urbane cu o autonomie suficientă să acopere distanţele cotidiene în oraş. Pentru posesorii de BMW i3 care au nevoie de un automobil care poate să acopere distanţe lungi, de exemplu pentru drumurile de vacanţă, sunt în pregătire pachete de automobile la schimb. În baza unei taxe anuale sau lunare, clientul are un număr de puncte. Acestea pot fi cheltuite pentru diverse automobile BMW cu propulsie convenţională, în funcţie de tipul automobilului dorit.
Eficienţa remarcabilă a motorului electric şi capacitatea de frânare regenerativă se concretizează prin costuri reduse raportate de utilizare. La un preţ mediu de achiziţie de 0,5 lei per kWh, costul per 100 km este de numai 6,5 lei. Întreţinerea simplă pentru modelele electrice contribuie suplimentar la reducerea costurilor de utilizare. La acestea se adaugă costurile de asigurare CASCO cu o cotă de 3%, la un nivel semnificativ sub media pieţei.
Atât BMW i3, ca automobil de oraş, cât şi BMW i8, ca automobil sport plug-in hybrid inteligent, pot fi utilizate la potenţialul maxim chiar şi folosind numai o sursă de încărcare, acasă. Acest aspect a fost relevat în urma unui studiu amplu efectuat de BMW Group în Berlin, pe un eşantion de câteva zeci de utilizatori privaţi de modele electrice. Deşi la acea perioadă existau 33 de staţii publice în oraş, mai mult de 1 din 2 utilizatori nu le-au folosit nici măcar o dată, bazându-se, în mare parte, pe accesibilitatea încărcării de acasă.
BMW i3 este un automobil electric ce se remarcă printr-o serie de inovaţii absolute în industria de automobile, dintre care se distinge arhitectura LifeDrive, care combină un şasiu din aluminiu cu o structură a caroseriei din fibră de carbon. Toate eforturile în dezvoltarea BMW i3 au urmărit două direcţii importante – o masă redusă, pentru autonomie crescută şi preocuparea consecventă, în fiecare detaliu, pentru un automobil cu un impact real minim asupra mediului, nu doar în ceea ce priveşte emisiile locale.
Motorul electric generează o putere de 125 kW/170 CP şi un cuplu maxim de 250 Nm, disponibil de la turaţie zero. Motorul cântăreşte doar 50 de kilograme şi oferă o viteză de răspuns fără precedent. Construcţia specifică a motorului electric hibrid sincron, dezvoltat exclusiv pentru BMW i3, menţine un flux liniar de putere în partea superioară a intervalului de turaţii. BMW i3 sprintează de la 0 la 60 km/h în aproximativ 3,7 secunde şi de la 0 la 100 km/h în 7,2 secunde.
BMW i8 este un automobil sport cu adevărat revoluţionar – oferă performanţe dinamice remarcabile alături de un consum comparabil cu cel al unei compacte de oraş. Modelul adaugă la gama BMW i şi mai multe premiere tehnologice – de la prima implementare de serie a farurilor Laser, la o gamă extinsă de materiale ultrauşoare ce include utilizarea “gorilla glass” pentru lunetă. Caroseria cu design spectaculos asigură un coeficient aerodinamic imbatabil în segmentul automobilelor sport, de numai 0.26, deşi modelul nu foloseşte nici un element activ de caroserie.
Sistemul hibrid plug-in al BMW i8 cuprinde un motor pe benzină, cu trei cilindri, tehnologie BMW TwinPower Turbo – dezvoltă 170 kW/231 CP şi 320 Nm – şi un motor electric sincron ce oferă 96 kW/131 CP şi 250 Nm. Un al doilea motor electric pe puntea spate funcţionează ca starter pentru propulsorul pe benzină şi asigură un plus semnificativ de cuplu şi un răspuns instantaneu pe acceleraţii. În plus, acesta poate funcţiona ca generator, asigurând-se că automobilul dispune mereu de resurse de energie pentru motorul electric faţă şi de puterea totală de 362 CP, în orice stil de condus. Când nu este solicitat 100%, motorul pe benzină creşte automat puterea şi o foloseşte pentru antrenarea generatorului, astfel că reprizele de acceleraţie nu sunt influenţate negativ de perioada de încărcare.
În modul integral electric, cu emisii zero, BMW i8 are o viteză maximă de 120 km/h şi o autonomie de 37 de kilometri în ciclul de testare EU. În funcţie de modul de reîncărcare a acumulatorului litiu-ion – la o sursă casnică de curent, la un panou BMW i (Wallbox) sau la o staţie publică de realimentare, timpii de încărcare variază între mai puţin de două ore şi până la trei ore. În modul Sport, BMW i8 oferă o acceleraţie în reprize (de la 80 la 120 km/h) în 2,6 secunde. Viteza maximă, limitată electronic, este de 250 km/h.