Potrivit Organizației Mondiale a Sănătății (OMS), marketingul produselor alimentare nesănătoase și a băuturilor nonalcoolice, pe care le promovează anumite mărci, este legat de comportamentele alimentare ale copiilor și, prin urmare, de obezitatea infantilă. Marketingul pentru alimente nesănătoase rămâne o problemă majoră de sănătate publică la nivel mondial.

Obezitatea infantilă este într-o creștere alarmantă, atât la nivel european cât și mondial. Prin stabilirea profilului nutrițional al alinentelor, noul ghid OMS/NPM permite clasificarea produselor alimentare pentru a determina dacă sunt suficient de sănătoase pentru a fi făcute consumate de copii.

Acest profil poate fi folosit de factorii de decizie pentru a dezvolta politici de îmbunătățiere a calitatății nutriționale generale a dietelor și pentru a sprijini inițiativele de monitorizare a acestora, reducând astfel presiunea asupra copiilor și asigurând promovarea unor diete mai sănătoase pentru a reduce riscurile bolilor netransmisibile (BNT).

Citiți articolul integral pe platforma specializată DespreObezitate.ro