Mirela Tănase, Senior Partner – Enterprise & Strategic Accounts, Exploratist, a explicat în cadrul ediției inaugurale „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices” de la Iași că organizațiile se confruntă cu o concurență acerbă pentru cel mai bun candidat.
„Nu mai recrutăm din industrii, ci recrutăm mai degrabă profile care să se potrivească cu culturile noastre și dezvoltăm competențe la locul de muncă. Multe dintre organizații se străduiesc să vină în întâmpinarea așteptărilor candidaților lor cu elemente noi, originale și, poate, chiar unice. Într-un studiu Gartner citeam de curând că, în momentul în care o organizație se apucă să își definească EVP-ul, 70% recurg la survey-uri ce recurg la așteptările angajaților, la punctele forte, la punctele slabe, însă foarte puțini recurg la focus grup-uri. De ce vin oamenii la muncă? Ce îi motivează? Ce nu îi motivează? Ce putem face pentru a se simți parte din povestea de succes a organizației?”
“În 2022, avem nevoie de un profil de candidat pe care, după aceea, începem să îl căutăm în strategiile noastre de comunicare și recrutare. Ce ar trebui să cuprindă un EVP în 2022? Elementele vin din misiune, din scop, din oportunitățile de dezvoltare ale brandului, vin și din zona work-life balance, din zona de cultură organizațională, din zona de wellbeing. Practic, ar trebui să coroboreze elemente din zona de organizație și elemente din zona angajaților. Nu este un proces ușor – este un proces anevoios, ce presupune de multe ori intervenția unor resurse externe, pentru că e nevoie de multă obiectivitate. Crearea lui aduce la masă o echipă interdepartamentală: HR, marketing, comunicare internă și externă. Uneori ai nevoie chiar și de doi ani să ajungi să îl construiești. Ultimele studii spun că un EVP ar trebui reactualizat la șase luni. Organizațiile trebuie să treacă din zona de business driven în zona de people driven”, a subliniat Mirela Tănase.
George Dragne, Business Growth Manager, SanoPass, a vorbit, la rândul său, despre necesitatea ca angajatorii să fie atenți și la starea psiho-emoțională, ținând cont că ne confruntăm cu o perioadă de incertitudine.
„Este foarte important ca, prin anumite lucruri pe care le pot face companiile, să neutralizeze stările de suspans, de incertitudine în rândul angajaților, astfel încât să menținem un anumit de sănătate mintală bună. SanoPass este ca o pastilă de tehnologie pentru sănătate. Noi încercăm să degrevăm presiunea pe sistemul medical din România, dar și pe buzunarul utilizatorului. Noi putem pre-diagnostica anumite cauze ale afecțiunilor pe care le avem și să fim ghidați către medicul de specialitate pe care îl avem. Noi am realizat un studiu, din care reiese că peste 60% dintre situațiile medicale pot fi tratate prin telemedicină, de exemplu. Este importantă și partea de prevenție a bolilor prin sport și nutriție”, a spus George Dragne.
MAGNETICO Iași este un eveniment organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – GlobalManager.ro, GlobalHRManager.ro, Administratie.ro și EventsOnline.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.