Cea de-a doua parte a conferinței CFO Conference, organizată de BusinessMark la Timișoara pe 1 noiembrie, a fost dedicată unui panel moderat de Daniel Drăgan, Managing Partner, BusinessMark, la care au participat: Hedy Pascu (FM Romania), Mircea Varga (Teilor Holding, Safetech Innovation & Perla Harghitei), Iulia Sbiera (Pehart Grup), Darius Ienci (DB Cargo Romania), Paul-Ioan Danciu (Bertschi AG) și Sorin Mociofan (NNDKP Timișoara).
Reziliența ar trebui să facă parte din identitatea oricărui business, a fost de părere Mircea Varga, Chairman of the Board, Teilor Holding, Independent Board Member, Safetech Innovations & Perla Harghitei. „Discutăm de ceva vreme despre reziliență, un termen care e la modă acum. Reziliența business-urilor este diferită, în funcție de șocuri. Din păcate, ne-am obișnuit să fim rezilienți doar ca să reacționăm la șocuri, dar reziliența ar trebui să facă din identitatea business-ului. Aș dori să vă reamintesc că, după orice criză, există și oportunități, iar dacă știm să beneficiem de ele vom fi peste competiție. Pentru mine, reziliența este parte din modul de a fi al unei companii. Din păcate, crizele se succed la perioade mult mai scurte de timp față de cum se întâmpla înainte. La orice investiție faceți vă recomand să aveți un scenariu de stres, pentru a fi pregătiți. A face investiții nu este simplu; tu nu ai răspunsuri. Te uiți în viitor și încerci să îl conturezi. Să ne pregătim să împingem lucrurile în acea direcție, pentru că teama vine din faptul că nu cunoaștem viitorul.”
La rândul său, Hedy Pascu, Director Financiar, FM Romania SRL, a intervenit vorbind despre cum a reușit organizația să rămână rezilientă în contextul ultimilor ani. „Faptul că ne-am păstrat reziliența se datorează multor factori, între care contextul de care ne-am lovit în 2022-2023. Pentru noi, un punct esențial a fost să ținem sub control costurile în ceea ce privește energia, cât și consumul. Am implementat o serie de acțiuni pentru reducerea consumului de energie electrică și, împreună cu clienții noștri, am implementat niște mecanisme de ajustare de preț. Ne-am menținut reziliența și pentru că ne-am continuat cursul strategic în ceea ce privește business-ul nostru. Ne-am adaptat strategia la acest mediu în continuă. Este foarte important să rămânem relevanți pe piață, iar pentru asta trebuie să cunoaștem cerințele clienților. Avem o strategie pe termen lung, definită pe 5 puncte foarte clare pentru noi și în care ne punem toate eforturile de investiții: digitalizare și automatizare, focusul pe tot ce înseamnă omnichannel și urban, dezvoltarea sustenabilă, transport 4.0, customer experience. Toate aceste focusuri sunt, cu siguranță, drive-ul nostru de creștere”, a mai spus ea.
În acest context, Iulia Sbiera, CFO, Pehart Grup, a subliniat necesitatea identificării de noi oportunități pentru creșterea business-ului, chiar și în perioade de criză. „Este foarte important pentru o companie ca în orice moment să știe în ce direcție vrea să meargă și să rămână aproape de strategia, de obiectivele pe care le are. În vremuri de criză, trebuie să ne uităm la ce oferă mediul ca la o oportunitate și luăm ce e mai bun din ele. Noi am continuat să investim – în România, Pehart este cel mai mare producător de hârtie din zona aceasta a Europei. Știm că este consumul de hârtie mult mai mic față de țări apropiate de noi, cum ar fi Ungaria. Astfel, ce putem face este să investim, atunci când alți jucători din piață nu o fac. Este, totodată, important să construiești o organizație care să înțeleagă că există ziua de mâine, deși nu poți controla ziua de astăzi. Noi dorim să retehnologizăm liniile de producție de hârtie, pentru că acestea sunt mari consumatoare de energie. O altă direcție este să mergem în zone de piață care nu au fost atât de mari și de evidente până acum, cum ar fi piața away from home, care este în creștere. În pandemie, a fost una dintre piețele afectate și pe care nu am fost prezenți până acum”, a adăugat Iulia Sbiera.
CFO Conference este un proiect BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro, GlobalManager.ro, Administratie.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.
Mai multe detalii despre acest eveniment, ca și despre toate evenimentele naționale și locale din domeniul afacerilor, găsiți, actualizate permanent, pe EventsMax.ro – Platforma evenimentelor profesionale și de business din România. Peste 30.000 de executivi, antreprenori și specialiști din toate domeniile accesează platforma lunar pentru a căuta informații despre evenimentele din domeniile lor de interes. Abonează-te gratuit la newsletter-ul EventsMax, aici , și poți primi alerte săptămânale cu evenimente din domeniul care te interesează. Dacă vrei să publici evenimentele tale, fă-ți un cont gratuit, aici .