Mircea Drăghici: Ne confruntăm acum cu o multitudine de incertitudini şi piedici în calea activităţii de incoming

Temerile apărute cu privire la înmulţirea cazurilor de Covid-19, dar şi mediatizarea excesivă a fenomenului au schimbat radical modul de a face turism şi în prezent ne confruntăm cu o multitudine de incertitudini şi piedici în calea activităţii de incoming, a declarat Mircea Drăghici, prim-vicepreşedinte Asociaţia Incoming România.
Acesta a menţionat în context faptul că nu există asigurare care să acopere Covid-19 şi că o creştere “peste noapte” a numărului de îmbolnăviri dintr-o ţară trimiţătoare de turişti către România poate duce la restricţionarea accesului sau obligativitatea carantinării pentru 14 zile a turiştilor care sosesc la frontieră.
“Restaurantele din hoteluri nu sunt încă deschise şi nu se ştie o dată certă în acest sens. Grupurile de incoming au în marea lor majoritate demipensiune sau pensiune completă, ceea ce face imposibilă acoperirea acestor servicii pe terase sau prin serviciul room-service. Grupurile mai mari de şase persoane care nu aparţin aceleiaşi familii sunt interzise în perioada stării de alertă. Această interdicţie face imposibilă activitatea de ghidare şi de organizare de grupuri de incoming. Chiar şi muzeele au restricţii în ceea ce priveşte numărul maxim de persoane care pot participa la un tur organizat”, a semnalat Drăghici.
El a precizat că este posibil ca în unele situaţii grupurile mari să fie împărţite în micro-grupuri care să poată pleca în circuite, respectând legislaţia şi restricţiile în vigoare. “Fac menţiunea că în prezent există mulţi parteneri externi ai agenţiilor de turism autohtone care nu doresc să anuleze circuitele din România şi aşteaptă clarificări locale pentru a trimite turiştii către România. Alte grupuri care trebuiau să viziteze România în lunile mai-iunie au fost amânate pentru luna septembrie”, a mai spus reprezentantul Incoming România.
Drăghici a atras atenţia că pandemia COVID-19 a schimbat din temelii industria turismului şi probabil că nu vom mai reveni vreodată la ceea ce a fost. “Pornind de la dispariţia ‘bufetului suedez’ de odinioară şi transformarea lui radicală putem înţelege că perioada grupurilor mari (de volum) a apus cel puţin pe termen scurt (1-3 ani). Profilul turismului de incoming post-pandemie din România este alcătuit din grupuri restrânse (1-6 turişti) care călătoresc pe distanţe scurte în interiorul UE sau spaţiul economic european şi vizitează destinaţii/comunităţi retrase (ex. trasee montane, Maramureş, Bucovina) care nu implică contact direct cu o populaţie densă în zona vizitată. Deja în România au început să fie organizate circuite montane cu turişti proveniţi din Germania, Italia, Cehia”, a explicat Mircea Drăghici. AGERPRES