Ministrul Agriculturii propune o agenţie pentru promovarea produselor româneşti peste hotare, în parteneriat public-privat

constantin_daniel1Ministrul Agriculturii şi Dezvoltării Rurale, Daniel Constantin, a vorbit, la Poiana Braşov, la conferinţa “Meat&Milk”, despre proiectul înfiinţării unei agenţii pentru promovarea produselor româneşti peste hotare, în parteneriat public-privat, anunţând, totodată, că ambasadele româneşti vor avea, în curând, ataşaţi agricoli.

“Este nevoie să găsim noi pieţe de desfacere a produselor româneşti în afara pieţei naţionale. Încerc şi sper să reuşesc şi cu ajutorul dumneavoastră, pentru că avem o piedică legislativă, să corectăm problemele legislative şi să înfiinţăm o agenţie de promovare a produselor româneşti peste hotare. Vreau să facem această agenţie, nu ca o agenţie a statului, ca multe altele care nu funcţionează, ci să o realizăm într-un parteneriat public-privat. Avem şi astăzi, în ambasade, ataşaţi economici, dar o să avem în scurt timp şi ataşaţi agricoli. Primul va fi la Doha, apoi la Beijing, în China. Cred că trebuie să-i şi stimulăm pe cei care se află în aceste misiuni economice şi o astfel de agenţie, în care statul să se ocupe de ceea ce înseamnă costuri logistice – ceea ce înseamnă salariul de bază pentru angajaţi, iar dumneavoastră ca şi investitori privaţi, să plătiţi anumite comisioane pentru cei care şi reuşesc să vă vândă produsele respective. Cred că ar fi o formulă agreată”, a explicat Daniel Constantin.

Acesta a precizat că “piedica legislativă” este legea parteneriatului public-privat, care “nu funcţionează aşa cum s-a dorit”, dar există intenţia Guvernului de a modifica această lege. AGERPRES