Cea mai mare presiune în perioada de lockdown s-a axat pe capacitatea de a întreţine reţelele, de a le face să funcţioneze, a declarat Mihnea Rădulescu, director Vodafone Business Unit, care a menţionat că traficul din punct de vedere al serviciilor de telecomunicaţii a fost extrem de mare în perioada pandemică.
„Traficul din punct de vedere al serviciilor de telecomunicaţii a fost extrem de mare în perioada pandemică. Gândiţi-vă că toată lumea a stat acasă o perioadă, după care o bună parte din angajaţi au lucrat de acasă. A fost o presiune foarte mare pe reţele. Şi pe reţelele fixe în special, dar şi pe reţele mobile. Am mai spus în trecut. Cred că este un credit pentru toată industria că a reuşit să susţină această perioadă de criză – şi nu vreau decât să ne imaginăm cum am fi fost acum 20 de ani şi dacă criza asta era acum 20 de ani, ce s-ar fi întâmplat. Cred că este un credit pentru toate aceste reţele construite în România, o calitate extraordinară. Au rezistat chiar dacă ele nu au fost construite pentru aşa ceva 100%. Traficul, evident, a scăzut odată cu relaxarea măsurilor, odată ce mulţi angajaţi au început să se întoarcă fizic la birou. Este mai puţină presiune pe zona de trafic, cu toate că ea a rămas la un nivel ridicat, dar este mult mai multă presiune pe digitalizare”, a menţionat Mihnea Rădulescu, la evenimentul „Cei mai mari jucători din economie. Timpul acţiunii 2021”.
Potrivit acestuia, capacităţile pe care industria de comunicaţii le are în România au dovedit că sunt dimensionate corespunzător.
„Cred că cea mai mare presiune în acea perioadă de lockdown – aprilie/mai – a fost pe capacitatea de a întreţine reţelele, de a le face să funcţioneze. (…) Aş vrea să transmit un mesaj destul de clar: că aceste infrastructuri de telecomunicaţii existente în România ne plasează de mulţi ani, cel puţin în mediul urban, între primele locuri la performanţele lor, fie că vorbim de viteze, fie că vorbim de capacităţi – şi aşa mai departe. Trebuie să fim foarte atenţi la nivelul decizional din România vizavi de cum păstrăm acest avantaj competitiv, printre puţinele pe care le avem la nivel de ţară. Cred că toţi am mers în alte ţări şi am văzut cum funcţionează acolo reţelele comparativ cu România”, a subliniat el.
În opinia sa, acum este momentul să fie făcută digitalizarea administraţiei publice, având în vedere că „există deschidere politică.”
„Cred că acum este momentul să ne gândim foarte bine să facem efectiv lucruri, pentru că bani au existat şi în trecut în zona de digitalizare a administraţiei publice. S-a făcut cât s-a făcut – nu vreau să comentez – dar cred că există deschidere politică în acest moment, dar mesajul foarte puternic este ‘Haideţi să facem!’, Noi, o companie ca Vodafone – şi alte companii ca noi cred că suntem mai mult decât clar dedicaţi spre a ajuta, spre a contribui şi spre a realiza aceste proiecte majore de care avem nevoie”, a susţinut reprezentantul Vodafone.
Potrivit acestuia, cei peste 3.000 de angajaţi Vodafone au lucrat de acasă, mai puţin cei care activau în retail şi cei care au grijă de reţea. „Până de foarte curând s-a lucrat de acasă. În practică, cei 3.000 şi ceva de angajaţi au lucrat de acasă, mai puţin cei care lucrează în retail şi cei care au grijă de reţea dar, începând cu luna iulie, începem progresiv să venim, dar cu siguranţă există un sistem hibrid în care vom lucra de acum încolo”, a adăugat Rădulescu. AGERPRES