O abilitate importantă a directorului financiar trebuie să fie aceea de a se uita strategic la orice se întâmplă, la toate transformările care se produc, a menționat Mihaela Nae, CFO, evoMAG, în cadrul evenimentului CFO Conference, organizat de BusinessMark pe 20 septembrie la București. „Trebuie să fim într-un permanent mindset de schimbare. În business, antreprenorul are o idee pe care vrea să o implementeze, iar noi, ca departament financiar, trebuie să optimizăm în permanență fluxuri, în timp ce păstrăm atenția asupra a ceea ce vine. Trebuie să ne uităm strategic la ce se întâmplă, să vedem în ce direcție ne duce businessul și să transpunem în cadrul departamentelor ideea că schimbarea e un proces continuu și că ADN-ul nostru de companie antreprenorială este acela de schimbare”.
„Investițiile sunt cheie, iar Evomag este un business de eficiență operațională. Dacă discutăm de tăieri de costuri, este aproape imposibil să tăiem din costurile cu personalul – resursa umană este foarte rară acum, resursa de developeri este și mai rară. Noi încercăm să monitorizăm permanent situația, iar dacă observăm un cost care nu are eficiența la care speram, nu ezităm să îl scoatem din plan. Ne uităm la cum ne putem crește veniturile, la ce produse mai putem aduce, să nu irosim atenția clientului”, a explicat Mihaela Nae.
Claudiu Fuiorea, CFO, Hyperfy, a subliniat, la rândul său, că un CFO contribuie la direcția strategică a organizației. „Noi, în departamentul financiar, creăm valoare și știm cum funcționează business-ul. La capitolul reziliență aș adăuga două calități: răbdare și claritate. Într-o lume în care uneori ambiguitatea depășește doza de claritate pe care o avem, cred că e important să găsim acea doză de autocontrol în tot acest amalgam de lucruri. Și timpul joacă un rol – dacă vorbim de guvernanți, de schimbări – e bine să fim flexibili și să facem prognoze cu ce impact ar putea aduce respectivele modificări, pentru că ne ajută în scenariul în care putem anticipa anumite situații. Chiar dacă organizațiile sunt diferite, în calitate de CFO tot acolo ești – contribui la direcția strategică a organizației. E necesar să înțelegi cum funcționează business-ul și să înțelegi că succesul de care ajungi să te bucuri împreună cu ceilalți nu e doar al tău, ci ajungi acolo contribuind la dezvoltarea echipei, a organizației, identificând punctele forte ale celor cu care lucrăm și bazându-ne pe ele, dar și ajutându-i să se dezvolte, gestionând inclusiv eșecuri. Un mindset pozitiv ajută, cu siguranță”, a spus el.
Nu în ultimul rând, abordarea strategică trebuie să fie aliniată cu partea de risk management, a fost de părere Maria Niță, Sr FP&A Director, Amber. „Este important să găsim întotdeauna o abordare mai eficientă și strategică, care să fie aliniată cu partea de risk management. Contează foarte mult în ce industrie ești, în ce țări funcționezi. Noi, ca oameni din departamentul financiar, trebuie să fim parteneri, să construim și rezultatul este frumos. În zona de IT, provocările sunt diferite: 10 entități legale, 7 tipologii de business și departamentele de shared service – am cuantificat anul trecut cam 19 prezentări pentru annual presentation plan, pentru un singur buget consolidat. Pentru noi, tot ce presupune digitalizarea este diferit, pentru că ai entitiățile, ai business-urile. Este important ca oamenii să aibă acces la date; digitalizarea vine la pachet cu o deschidere către business. Având mai multe informații, oamenii pot lua diferit deciziile. Digitalizarea este foarte importantă, iar impactul este major. Sunt lucruri pe care le-am învățat și le-am învățat împreună. Digitalizarea este despre viitorul nostru și este foarte important cum îl construim”, a conchis Maria Niță.
Evenimentul CFO Conference a fost organizat de BusinessMark. Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro, GlobalManager.ro și Administratie.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.