medlife-berceniMedLife raportează, în S1 2016, o cifră de afaceri cumulată la nivel de grup în valoare de 58,72 milioane euro, în creştere cu 32,7% faţă de aceeaşi perioadă din 2015. Potrivit reprezentanţilor MedLife, avansul de 32,7% reprezintă un nou record pentru MedLife, peste 20% fiind susţinut de creşterea organică, iar restul prin achiziţii.

„În ultima perioadă am avut o activitate foarte intensă şi ne-am consolidat poziţia, atât prin proiecte de tip green field, cât şi prin achiziţii, iar acest lucru se reflectă direct în rezultatele noastre. Creşterea organică accelerată se datorează mai ales creşterii complexităţii actului medical, atât la nivel de diagnostic, cât şi la nivel spitalicesc, ajungând la un grad ridicat de performanţă, ceea ce ne permite să devenim o referinţă regională mai ales în ceea ce priveşte chirurgia bolilor metabolice, neurochirurgia şi chirurgia cancerului mamar cu posibilitate de reconstrucţie. Şi divizia de laboratoare a înregistrat o creştere remarcabilă. În acest sens, ne menţinem aşteptările pentru anul în curs, ba chiar am accelerat creşterea organică în ultimele luni, astfel încât estimăm că vom încheia 2016 cu o cifră de afaceri cumulată în valoare de 120 milioane euro, creştere organică (…)”, a declarat Mihai Marcu, preşedintele Consiliului de Administraţie MedLife.

Urmând strategia de consolidare a poziţiei de lider în Bucureşti şi în ţară, MedLife a preluat pachetul majoritar, în proporţie de 90%, din cadrul Centrului Medical Panduri. Centrul Medical Panduri reuneşte două laboratoare de analize medicale şi două clinici, oferind pacienţilor o gamă diversificată de investigaţii clinice şi paraclinice, precum şi echipamente medicale de ultimă generaţie. Potrivit reprezentanţilor companiei, Centrul Medical Panduri a înregistrat la nivelul anului 2015 o cifră de afaceri de peste 1,9 milioane euro, iar pentru anul acesta estimează o creştere de peste 20%.

Ca urmare a acestei tranzacţii, Maria Pop, fondator şi director general al Centrului Medical Panduri, va păstra atribuţiile de management, fiind direct responsabilă de strategia de dezvoltare şi extindere a unităţii. „Parteneriatul cu MedLife ar însemna un pas foarte important în evoluţia activităţii noastre, dar mai ales o nouă oportunitate de a ne dezvolta şi a creşte accelerat business-ul, în condiţiile în care vom avea susţinerea celui mai important operator de pe piaţa serviciilor medicale private din România. Mai mult, este o bună ocazie să ne mărim baza de clienţi prin deservirea abonaţilor MedLife în Capitală, piaţă în care MedLife deţine o pondere de peste 50%”, a declarat Maria Pop, director general Centrul Medical Panduri.

Finalizarea tranzacţiei cu Centrul Medical Panduri ar aduce în portofoliul MedLife cea de-a 11-a achiziţie, trei dintre acestea fiind derulate în 2016. În perspectivă, compania doreşte să intensifice investiţiile alocate proiectelor de achiziţii şi anunţă intenţia de a contracta un nou credit.

„Suntem în negocieri avansate cu mai multe bănci, astfel încât credem că în cursul lunii septembrie vom putea contracta un nou credit în valoare de 20 milioane euro (tranzacţie de tip leveraged buyout-LBO), fondurile urmând să fie alocate exclusiv pentru achiziţii. De altfel, la ora actuală suntem în discuţii avansate pentru realizarea a cinci tranzacţii, una dintre acestea fiind de mărime medie spre mare”, a mai spus Mihai Marcu.

În luna martie 2016, MedLife a contractat un credit în valoare de 56 milioane de euro, iar odată cu finalizarea contractării celui de al doilea credit, MedLife va avea la dispoziţie un buget total de investiţii de 76 milioane de euro, din care o parte importantă va fi alocată proiectelor de achiziţie.

„În acest moment avem cel mai mare portofoliu de achiziţii, respectiv cel mai mare know how în acest domeniu, iar faptul că toate companiile pe care le-am achiziţionat îşi păstrează managementul, iar primii trei furnizori achiziţionaţi au ajuns deja la performanţa de a intra în top 20 operatori medicali la nivel naţional, ne recomandă ca fiind un partener de încredere şi de cursă lungă”, a conchis Mihai Marcu.

MedLife activează pe piaţa din România din 1996, fiind unul dintre cei mai mari operatori privaţi de servicii medicale de pe piaţa locală. În prezent, MedLife îşi desfăşoară activitatea în 16 hyperclinici din Bucureşti, Timişoara, Braşov, Arad, Craiova, Galaţi, Iaşi şi Cluj, 25 de laboratoare proprii de analize, 10 unităţi spitaliceşti în Bucureşti, Braşov, Arad, Craiova şi Iaşi, 34 de centre medicale generaliste în Bucureşti şi în ţară, 14 centre de excelenţă cu specializare unică, opt farmacii proprii reunite sub reţeaua PharmaLife Med şi în colaborare cu 140 de clinici medicale partenere din toată ţara. AGERPRES