Mediul online din România, anul acesta: 80 de milioane de clienți unici și 7 milioane de vizitatori lunar

Man Working With Computer And LaptopDiversificarea modului în care oamenii accesează internetul a dus, în 2015, la generarea a peste 80 de milioane de clienți unici în România, de către aproape 7 milioane de vizitatori online, lunar, informează un studiu al Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

“Dacă în urmă cu 10 ani regula generală era ca un calculator să fie utilizat de mai multe persoane pentru a accesa internetul, utilizând de obicei un singur browser, în prezent asistăm la fenomenul invers: o persoană utilizează mai multe dispozitive pentru a accesa internetul”, se arată în documentul citat. Rezultatul acestei schimbări de comportament este generarea a peste 80 de milioane de clienți unici în România, de către aproape 7 milioane de vizitatori online, lunar. Cea mai mare parte a acestor clienți unici – 70% dintre aceștia – este generată de dispozitivele mobile, restul, de utilizarea calculatoarelor de tip desktop sau laptop.

În 2005, 42% dintre utilizatorii de internet din mediul urban accesau internetul de acasă, în timp ce 26% – de la un internet cafe. În prezent, 89% utilizează internetul de acasă și doar 8% de la internet cafe. Evoluția aceasta poate fi explicată și prin dublarea numărului posesorilor de calculator în ultimii 10 ani, acesta ajungând la 70% în mediul urban în 2015, dar și prin evoluția spectaculoasă a posesiei de laptopuri, de la 1% din populație în 2005 la aproximativ 35% în prezent în mediul urban.

Potrivit studiului BRAT, în prezent, 40% dintre posesorii de telefon mobil din mediul urban dețin un smartphone, numărul acestora fiind de patru ori mai mare prin comparație cu 2011. Și în cazul altor dispozitive care permit accesul facil la internet creșterea este similară: în 2011 doar 2% din populația orașelor deținea o tabletă, în prezent numărul acestora depășește 14%, în timp ce penetrarea Smart Tv-urilor atinge deja 12% din populația urbană.

În București, aproximativ 33% folosesc cel puțin 3 tipuri diferite de dispozitive pentru accesarea internetului. În mediul rural, 21% dintre utilizatorii de Internet folosesc minimum 3 dispozitive diferite de acces, media fiind de 1,7 tipuri de device-uri folosite de către un singur utilizator, comparabilă cu media din mediul urban, care este 1,8 per persoană. Doar Bucureștiul și orașele foarte mari depășesc ruralul din acest punct de vedere. AGERPRES