McDonald’s a vândut operaţiunile din România unui grup maltez

mcdonaldsMcDonald’s România, cel mai mare jucător de pe piaţa locală de restaurante, cu afaceri de circa 100 milioane euro şi cu aproape 70 de unităţi de tip fast-food, şi-a schimbat acţionarul, după cum scrie Ziarul Financiar. Astfel, gigantul american McDonald’s a vândut operaţiunile locale către un francizat din Malta, grupul maltez Premier Capital, România fiind o piaţă prea mică pentru o prezenţă directă.

Pentru Premier Capital din Malta, România devine a şasea piaţă unde compania deţine franciza McDonald’s şi va fi totodată şi cea mai mare, în contextul în care local sunt deschise 67 de unităţi sub brandul fast-food. Prin comparaţie, în toate celelalte cinci pieţe sunt circa 60 de restaurante, potrivit site-ului Premier Capital.

Lanţul de tip fast-food McDonald’s, intrat pe piaţa locală cu un restaurant în Piaţa Unirii în 1995, este singurul nume străin de pe piaţa locală a restaurantelor care a venit direct, rivalii de la KFC, Pizza Hut şi Subway operându-şi business-urile din România în sistem de franciză.

McDonald’s a mai aplicat acest model de business – intrare directă şi apoi transferul operaţiunilor către un francizat – pe mai multe pieţe din Europa de Est, precum Republica Moldova (businessul a fost preluat de omul de afaceri Ilie Năstase), Bulgaria, Georgia sau Azerbaidjan. Pe lângă suma obţinută pentru transferul de business, Mc Donald’s va încasa de la francizat şi procente din cifra de afaceri anuală, care în prezent se apropie de 100 de milioane de euro.