Mazda CX-3 – design impresionant și echipamente premium pentru versiunea de top

Mazda CX-3Disponibil pe piața românească începând din luna iunie, Mazda CX-3 este un SUV (sport utility vehicle) de mici dimensiuni care impresionează în primul rând prin design, producătorul nipon reușind din nou să uimească printr-un nou model reprezentativ pentru limbajul de design KODO – Sufletul mișcării.

SUV-ul de clasă mică de la Mazda este oferit în trei variante de motorizare — două variante pe benzină, 120 și 150 CP, și un turbodiesel de 1,5 litri și 105 CP, cinci niveluri de echipare, tracțiune 4×2 sau 4×4, prețurile ajungând la 27.990 de euro în cazul versiunii testate de noi, cu turbopropulsor diesel, transmisie automată, tracțiune integrală și echipare de top, dar începând de la 15.200 de euro (cu TVA inclus) în cazul unor versiuni 4×2 cu mai puține dotări, un preț interesant, spre exemplu, pentru cei care iau în calcul versiunile superioare ale SUV-ului autohton Dacia Duster.

Modelul testat, echipat cu turbodieselul de 105 CP, în versiunea de echipare Revolution Top (cea mai scumpă), atinge o viteză maximă de 172 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 11,9 secunde. Motorul este rafinat și silențios, cuplul este foarte bun — 270 Nm, iar consumul mixt obținut a fost de 6 litri/100 km (fișa tehnică — 5,2 l /100 km), singura problemă fiind, poate, aceea că exteriorul deosebit de atletic al mașinii și turometrul analogic generos, plasat în centrul instrumentelor de bord și încadrat de vitezometru și indicatori digitali, îți ridică nivelul așteptărilor de sportivitate la un nivel prea înalt.

În versiunea Revolution Top, crossover-ul Mazda CX-3 dispune de toate sistemele moderne de asistență pentru șofer, printre care pilotul automat adaptiv (MRCC), care monitorizează viteza și distanța față de vehiculele din față și acționează accelerația sau frâna pentru a păstra o distanță sigură, asistentul inteligent la frânarea în oraș (SCBS) — care analizează spațiul până la autovehiculul din față și poate încetini automat în cazul unei apropieri excesive, sistemul automat de control automat fază lungă (HBCS), care comută între faza scurtă și faza lungă, sistemul de avertizare la deplasarea în marșarier RCTA, sistemul de monitorizare unghi mort RVMS.

Partea frontală cu alura foarte aerodinamică, grila frontală cu linii argintii, aripile robuste, profilul fluid, farurile înguste și ascuțite care se integrează în conturul în formă de aripă specifică Mazda, jantele de 18 inci, aspectul impresionant și impunător, în special din față și din profil, fac ca privirile să se dezlipească cu greu de noul model Mazda. Interiorul este relaxant și plăcut, cu materiale și finisări de calitate, premium. Culoarea mașinii puse la dispoziție pentru test era Red Soul, iar la interior tapițeria din piele albă combinată cu Alcantara gri și ornamentele grena pe panourile ușilor și consola centrală au creat o ambianță extrem de plăcută, cu o notă de lux. CX-3 poate găzdui cinci persoane, pentru ale căror bagaje portabagajul oferă o capacitate de 350 de litri.

Pentru un SUV din această clasă, confortul la bord este excelent, iar printre dotările versiunii Revolution Top nu lipsesc sistemul audio premium BOSE, cu șapte difuzoare, geamurile fumurii spate și lunetă, sistemul Smart Key (acces fără cheie), sistemul i-Stop, display-ul tactil de 7 inci, dar și un Head Up Display, care afișează informații de bază, precum viteza automobilului, pe un geam mobil din fața șoferului.

Echipamentele premium, motorul rafinat și eficient și designul de execepție sunt completate de o ținută de drum bună pentru un SUV de dimensiuni mici. Puțin mai înalt decât un model station wagon și cu o gardă la sol mai înaltă, dar destul de mică, de 15,5 cm, manevrabilitatea este excelentă, iar comportamentul este foarte bun în oraș, pe autostradă, chiar și pe macadam, fiind de evitat însă traseele foarte accidentate.

Pe scurt, Mazda CX-3 este unul dintre cele mai confortabile și mai atrăgătoare SUV-uri de clasă mică, care poate dispune de cele mai moderne tehnologii de asistență și dotări de lux, în cazul însă al unor versiuni al căror preț aproape se dublează față de versiunea de intrare în gamă. AGERPRES