Ședințele foto ambientale, realizate de cel puțin cinci ori pe an, în care le sunt prezentate celor interesați colecțiile și tendințele actuale, în materie de design de interior, reprezintă unul dintre produsele de succes ale companiei Nobila Casa, axată pe oferirea unor combinații de design pentru mesele și casele clienților lor.

”Fiecare ședință ambientală este o reinterpretare, o adaptare continuă la ce se poartă și ce se cere pe piața de home&deco din România, iar 2020 ne-a întărit părerea că, în spatele brandurilor de calitate, sunt oameni care se susțin unii pe ceilalți”, este concluzia prezentată de Maya Raicu, Marketing Manager, Nobila Casa, într-un interviu pentru MarketingManager.ro.

Susținere pentru branduri locale

”Ținem cont de trenduri și sezonalitate și realizăm periodic ședințe foto, în care le prezentăm iubitorilor de frumos combinații de design pentru mesele și casele lor. Facem asta de cel puțin cinci ori pe an, prezentând astfel toate colecțiile și tendințele actuale, în materie de design de interior. Și pentru că experiența anului trecut ne-a făcut să avem și mai multă încredere în noi și să fim și mai adaptabili, în 2021 am mers the extra mile, adăugând pe to do-ul nostru obișnuit, din cadrul unei ședințe foto ambientale, oferirea de susținere pentru câteva dintre brandurile locale din Cluj-Napoca. Ni s-a părut win-win situation să includem în ședința noastră foto și alte branduri pe care le apreciem. Mai mult decât atât, la nivel personal, am considerat că este foarte frumos că am avut șansa de a realiza un astfel de proiect și am apreciat susținerea owner-ilor care mi-au dat mână liberă, pentru a-mi implementa ideea”, a detaliat Raicu.

Ideea din spatele campaniei: Împreună suntem mai puternici

Despre debutul campaniei, managerul spune că a avut la bază ideea: ”Împreună suntem mai puternici”: Totul a pornit de la planul de organizare al ședințelor foto. Lucrând pe el, am realizat că îl pot bifa altfel decât să merg la cumpărături și că acest altfel poate aduce un beneficiu de imagine atât companiei la care lucrez, cât și celor cu care alegem să devenim parteneri. În plus, lucrăm foarte mult cu microinfluencerițe și influencerițe și am considerat un experiment această crosspromovare.

Motivele colaborării cu aceste branduri

Chestionată în legătură cu motivele care au stat la baza colaborării cu aceste branduri, Maya Raicu a spus: ”Am să încep cu locația, pentru că aceasta este una dintre cele mai importante variabile ale unei ședințe foto. Am ales restaurantul 25th Downtown pentru că are o imagine impecabilă, mâncarea este delicioasă, designul de interior este la standarde maxime, iar deschiderea pe care am găsit-o la ei este rară. Proprietara a apreciat atât de mult această oportunitate, încât ne-a ajutat, pe parcursul tuturor celor 12 ore, cât a durat ședința foto. Pe de altă parte, nu poți avea ședință foto fără flori și pentru că buchetele celor de la La Vie En Rose mi se par foarte creative, am selectat rețeaua lor de florării. Și, nu în ultimul rând, pentru că am dorit să testăm fotografia cu fotomodele, am ales unul dintre cele mai renumite saloane de înfrumusețare din oraș – Vogue Salon Cluj-Napoca – care ne-a pus la dispoziție profesioniștii care au realizat hairstyling-urile și make-up-urile pe care le puteți vedea în fotografii. În ceea ce privește partenerii, consider că fară deschidere, pe zona de marketing, rămâi blocat și nu profiți de oportunități, într-un mod optim.”

Bunătatea, ideea ședinței foto

”Afacerile sunt afaceri, însă cu bunătate transpusă în principii și valori sănătoase, ajungi mult mai repede, mult mai departe, decât ți-ai putea imagina”, a extras Raicu ideea campaniei.

În ceea ce privește obiectivele, a vorbit despre: ”realizarea și fotografierea a 8 setup-uri complet diferite, realizarea unui video de making off/behind de scene (ce funcționează foarte bine pe partea de social media la Nobila Casa), realizarea mai multor video-uri de prezentare a produselor, realizarea unui stopmotion cu aranjarea mesei, realizarea unui takeover pentru InstaStory și – ni s-a părut nouă realizabil, însă a adăugat cel mai mare factor de stres- pentru că am observat că impactul atât online, cât și în reclamele din locațiile fizice, este mult mai mare, când sunt prezente personaje, am experimentat pe o parte din fetele din echipa de marketing, cum ar arăta un photoshooting cu fotomodele, asumându-ne tot noi și acest task”.

Rezultatul: ”Am reușit să ne atingem toate obiectivele acestui proiect. Din păcate, poate ne-am propus un pic cam mult, dorind să creăm și un filtru special pentru brandul Nobila Casa, peste toate celelalte. La filtru încă lucrăm.”

Concluziile: ”Am reușit să ducem la capăt toate task-urile și rolurile care au reieșit din această ședință foto, făcând în același timp și pe modelele, fapt ce ne-a dat încredere în noi și a ridicat moralul și motivarea echipei. A fost o ședință foto complexă, ce ne-a unit atât echipa, cât și relațiile cu alte branduri și parteneri.

Sfaturi pentru cei care-și propun să facă ceva similar

”Să își stabilească obiective clare, să știe concret ce dorește să obțină de la fiecare setup (ce tipuri de fotografii, câte din fiecare, de ce unghiuri are nevoie pentru fiecare platformă), să lucreze cu parteneri cu care are deja un background, care pot veni cu input, iar la capitolul branduri partenere să considere că cea mai importantă caracteristică a viitorului partener este deschiderea către acțiuni noi. Un om închis îți va închide și ție orizonturile, fie că vorbim despre un partener în afaceri, fie că vorbim despre un prieten” au fost sfaturile date de Maya Raicu pentru cei care-și propun să facă ceva similar.

Maya Raicu este Marketing Manager la Nobila Casa, retailerul românesc de home&deco de 3 ani și are în spate peste 14 ani de experiență, dintre care unul în străinătate și doi în multinațională. A absolvit Facultatea de Marketing și Afaceri Economice Internaționale și un master în Publicitate.