Ne reîntâlnim cu Maya Raicu, unul dintre specialiștii în marketing cu o bogată paletă de proiecte în portofoliu și cu o experiență pe măsură în acest domeniu, la mai bine de un an de la ultimul material editorial realizat pentru comunitatea MarketingManager.ro. Între timp, Maya a făcut un pas important în carieră și a schimbat echipa cu care lucrează, așa că am rugat-o să ne povestească ce a determinat-o să facă această schimbare.
“Se întâmplă de multe ori în viață să se schimbe mentalitățile și stilul de management al celor cu care lucrezi, dar asta este un lucru în regulă, pentru că toți evoluăm. Și se întâmplă de multe ori să nu ne îndreptăm cu toții în aceeași direcție. De asta îmi căutam un alt job și alte proiecte, în vara anului trecut. Între timp, fostul angajator a decis să desființeze pozițiile de marketing manager și pe cea de manager de vânzări, fără legătură directă cu realizările celor două departamente, ci în strânsă legătură cu o schimbare a stilului de top management, într-o direcție cu care nu rezonam nici profesional, nici personal. Schimbarea a venit la fix, exact după ce am simțit că am facut click la un interviu de angajare al companiei la care activez acum”, spune Maya Raicu.
Pe lângă proiectele de freelancing și de influencer marketing pe care le derulează, acum lucrează full time într-una dintre puținele flat-organizations din Cluj-Napoca, eggs unimedia. “Eu sunt la bază introvertită – extrovertită (ambivertă) și mă comport în funcție de mediul în care mă aflu și cât de confortabil mă simt. Dacă, în general, în primele luni într-un loc nou de muncă interacționez foarte puțin cu colegii și sunt mai mult de capul meu, aici am simțit că pot fi EU tot timpul și cât se poate de confortabil, foarte rapid. Mă simt respectată și validată și sunt fericită că nu intimidez pe nimeni cu extraproiectele, propunerile, rezultatele sau campaniile pe care le realizez. Acomodarea a fost mai ușoară decât în oricare alt loc în care am lucrat vreodată, pentru că suntem pe aceeași lungime de undă. Sunt oameni smart, fiecare cu valorile lui, cu experiențele lui variante și prețioase pentru un mediu profesional sănătos și cu un grad de toleranță ce doar prin educație poate fi dobândit”.
Simțind entuziasmul din vocea Mayei, am întrebat-o ce o motivează cel mai mult la noul loc de muncă.
“În primul rând colegii, ce au experiențe similare cu ale mele. Iar mai apoi respectul pe care îl are compania față de fiecare dintre aceștia și valoarea pe care o acordă fiecărei pareri. Nu mă așteptam să găsesc un flat-organization în Romania și am fost foarte încântată că parte din experiența pe care am trăit-o anterior în Belgia se poate regăsi și la noi în țară”.
În ceea ce privește proiectele și campaniile în care este implicată la eggs unimedia, Maya spune că, fiind vorba despre o companie destul de nouă pe piața muncii din țară și cu valori diferite de cele tradiționale, focusul este momentan pe employer branding. “Avem mai multe poziții deschise și ne dorim elite în echipa noastră. Avem și acțiuni de CSR – pentru că suntem de părere că este foarte important să dăm înapoi comunității din care facem parte. De asemenea, participăm la numeroase evenimente în zona de IT, pentru a susține dezvoltarea continuă a colegilor și avem clasicele acțiuni de creare a materialelor personalizate și prezență în social media”, concluzionează Maya Raicu.