Cea de-a doua sesiune a conferinței MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, organizată de BusinessMark la Timișoara, a fost deschisă de un invitat special – Ty Jernstedt, Fondator Remix Coaching, care a vorbit despre punctele cheie de care trebuie să ținem cont pentru ca experiența angajatului în organizație să fie cât mai autentică.
„Experiența angajatului nu reprezintă o rebranduire a departamentului de HR. Nu vizează doar engagementul angajaților. Employee Experience se referă la tot ceea ce învață, face și simte un angajat în fiecare etapă a ciclului său de viață în organizație. Trebuie să căutăm să înțelegem care este călătoria actuală a candidaților, începând cu partea de onboarding și până la experiența actuală. Cum se simt în legătură cu această călătorie? Care din sentimentele lor trebuie amplificate sau transformate? Cum putem diminua anxietățile și temerile lor? Trebuie să ne uităm și la momentele cheie, care sunt acele momente ce au avut impact și o seminificație emoțională asupra lor, fie că sunt pozitive sau negative. Trebuie să ne întrebăm dacă angajații noștri au siguranță psihologică în organizație? Avem o cultură bazată pe încredere? Trebuie să ne asigurăm că fiecare se simte parte a echipei, că toți se simt conectați la organizație.”
„Plecarea unui angajat pornește un bulgăre de zăpadă și mai mulți colegi sunt tentați să facă același lucru”, a atras atenția Anca Pucă, Sales Manager, UCMS by AROBS, în prezentarea sa.„Demotivarea și încărcarea cu atribuții a angajaților rămași este una foarte mare. Întreg procesul de recrutare este important să fie o experiență plăcută pentru viitorul candidat, astfel încât el să fie tentat să meargă mai departe în procesul de recrutare. Este bine să avem un proces de recrutare foarte bine planificat, începând de la perioada de onboarding. Este important să avem strategii solide, pentru a ne asigura că vor rămâne alături de noi cât mai mulți angajați din companie. Totodată, trebuie să ne asigurăm că avem o strategie de dezvoltare pentru acești candidați, un plan de carieră, întrucât acesta este unul dintre principalele motive pentru care oamenii renunță la locul de muncă. Ce înseamnă retenția în cifre? 1 din 5 angajați demisionează și pleacă după prima săptămână, ceea ce înseamnă că tot procesul de recrutare și munca colegilor au fost în zadar. 17% dintre ei pleacă după prima lună. 9% dintre angajați au părăsit compania din cauza unei experiențe slabe de onboarding. 90.000 de ore din viața unui adult sunt petrecute la muncă, astfel că este foarte important mediul în care ne petrecem acest timp”, a mai spus ea.
Marius Ciurariu, Director Resurse Umane, Provident Financial Romania, a vorbit în cadrul conferinței despre cum se poate construi o cultură bazată pe compasiune. „Nu poți să schimbi ceva dacă nu vorbești despre lucrul respectiv. Noi am luat colegii, de la CEO și până la ultimul coleg din companie, și am vorbit despre stres, burnout, anxietate. Apoi am făcut un barometru de stres și facem un sondaj de wellbeing la finalul anului. Avem și un program de compasiune, cât și workshop-uri. Nu în ultimul rând, avem un program destul de puternic de educație financiară pentru angajații noștri. Cel mai tânăr angajat din organizația noastră are 19 ani, iar cel mai în vârstă are 73. Avem 1 500 de femei, majoritatea peste 45 ani, iar multe dintre ele nu au făcut niciodată un screening mamar. Avem programul «20 de minute pentru viața ta» prin care, la fiecare doi ani, organizăm screening-uri în 20-25 de locații. Dacă în primul an am avut 800 de colege, acum avem aproximativ 700 de colege înscrise. Pe lângă grija pentru angajați, este foarte importantă și partea de socializare, pentru că este bine să creezi un context în care oamenii să fie împreună. Am învățat că nu poți porni nimic fără echipa de conducere. Pentru a schimba o cultură într-una de compasiune, e nevoie de timp, e nevoie să experimentezi și să vezi ce funcționează.”
Aproximativ 150 de specialiști locali din domeniul resurselor umane au participat, pe 2 noiembrie 2023, la conferința „MAGNETICO. How to attract and retain talents improving employer branding and creating meaningful HR practices”, organizată de BusinessMark la Timișoara.
Platformele Oameni și Companii – EventsMax.ro, GlobalManager.ro, Administratie.ro și GlobalHRManager.ro – sunt parteneri de comunicare ai evenimentelor BusinessMark.
Mai multe detalii despre acest eveniment, ca și despre toate evenimentele naționale și locale din domeniul resurselor umane, găsiți, actualizate permanent, pe EventsMax.ro – Platforma evenimentelor profesionale și de business din România. Peste 30.000 de executivi, antreprenori și specialiști din toate domeniile accesează platforma lunar pentru a căuta informații despre evenimentele din domeniile lor de interes. Abonează-te gratuit la newsletter-ul EventsMax, aici , și poți primi alerte săptămânale cu evenimente din domeniul care te interesează. Dacă vrei să publici evenimentele tale, fă-ți un cont gratuit, aici .